Proizvođači gube milijarde zbog problema sa električnim linijama

Električni automobili su definitivno spremni da preuzmu svet, ali uprkos svojim "zelenim" karakteristikama, ovakvi modeli ostavljaju otisak, posebno ukoliko uzmemo proizvodnju njihovih baterija...

Neko lobira, neko plaća, a neko zarađuje, ali bilo kako bilo, električni automobili će predstavljati polovinu od ukupnih jedinica na svim tržištima do kraja ove decenije. Međutim, prelazak na elektrifikovana vozila definitivno nije bezbolan proces.

GM, Tesla, Porsche, Ford, Hyundai i BMW, samo su neki od brojnih bendova koji su do sada imali velikih problema sa svojim električnim automobilima. Uprkos tome što troše milijarde dolara na razvijanje svojih električnih automobila, oni takođe troše nezamislivo visoke sume na opozive svojih linija.

Kupci su prijavljivali samozapaljivanja i harakiri svojih električnih automobila, nagle prekide struje i poteškoće prilikom punjenja vozila. Na primer, Chevrolet Bolt je povučen sa tržišta zbog dve retke proizvodne greške u litijum-jonskim ćelijama, što će kompaniju koštati oko 800 miliona dolara.

Porsche Taycan je takođe opozvan zbog softverskih problema koji izazivaju da automobili ove linije gube struju tokom vožnje. Pored ovih najvećih slučajeva, nalazi se i kompanija Ford, koja je povlačenje svojih Mach-E krosover i Kuga priključnih hibridnih modela isplatila sa 400 miliona dolara, dok je Hyundai opozvao svoj Kona električni automobil sa cehom od 900 miliona dolara.

Sudeći prema izveštajima, Tesla je jedina kompanija na tržištu električnih proizvođača koja ima dobar start u ovom takmičenju i nedavno je dogovorila isplatu 1,5 miliona dolara kako bi razrešila pravne žalbe nastale nakon izbacivanja novih softverskih ažuriranja, kako bi prikrila potencijalne mane koje mogu rezultirati požarima u baterijskim pakovanjima. Kompanija Tesla takođe je optužena da njene baterije gube više od polovine prelaznog opreza u svega šest godina i da ne želi da ih zameni uprkos tome što se nalaze pod garancijom, što je rezultiralo isplatom od 163 miliona dolara.

Širom sveta, električna vozila su uključena u požare i različite incidente, nalik neispravnim sistemima autonomne vožnje ili greškama u sistemu. Dok eksperti pokušavaju da odrede količinu incidenata vezanih za požare u kojima su učestvovali električni automobili, jedan izveštaj iz London Fire Brigade agencije sugeriše da su priključna vozila zabeležila duplo više slučajeva požara u poređenju sa benzinskim i dizel automobilima.

Prema stručnjacima, procesi proizvodnje električnih automobila se moraju utegnuti i usavršiti, jednim delom u polju razvijanja i shvatanja načina na koje se baterije ponašaju. Ovi segmenti ne vole toplotu i ne vole kontaminaciju u bilo kom smislu, što ih čini veoma osetljivim. Međutim, svi pravdaju novu tehnologiju činjenicom da je u razvojnoj fazi i kao svaki put do sada, dok se potpuno ne usavrši, ona ostaje sklona greškama, koje će se vremenom izgubiti kako novi modeli budu stizali na tržište.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group