Prema novim istraživanjima električna vozila izazivaju skuplje saobraćajne nezgode

Francuska osiguravajuća kuća, AXA, istraživala je čudnovate detalje saobraćajniih nesreća koje uključuju električne automobile, nakon svojih 2022 testova održanih u Cirihu…

Ova kompanija je tokom svojih testiranja otkrila da su saobraćajne nezgode koje uključuju novija vozila skuplje i opasnije za vozače i njihove saputnike u poređenju sa starijim modelima i da EV automobili po svemu sudeći imaju Ahilovu petu.

“Mi, kao pružaoci osiguranja i naši klijenti, moramo upravljati novim rizicima: iako električni automobili ne izazivaju više saobraćajnih nezgoda sami po sebi, oni često mogu dovesti do skupljih incidenata”, izjavio je Nils Rajh, direktor osiguravajuće kuće AXA u Nemačkoj.

Logika koja stoji iza ovih tvrdnji o ceni saobraćajnih nezgoda vrlo je jednostavna: EV modeli ispunjeni su skupljom tehnologijom, koja, onda kada je oštećena, zahteva puno novca za popravku. Štaviše, iako EV modeli imaju najnovije bezbednosne tehnologije u svojim putničkim kabinama, u njihovom dizajnu po svemu sudeći postoji nezaobilazna slaba tačka.

Sa većinom brendova koji smeštaju baterije na donji deo vozila, šteta koja nastaje iz tog pravca može dovesti do veoma skupih i ponekada vrlo opasnih oštećenja. Kako kažu iz osiguravajućeg društva, rizik požara u EV vozilima i onima koji koriste tradicionalne motore unutrašnjeg sagorevanja je prenaglašen – zapravo, prema statistici, samo pet vozila na svakih 10.000 automobila postane žrtva vatrene stihije.

Postoji jedan aspekt u kom EV modeli imaju nezavidnu prednost u izazivanju saobraćajnih nezgoda i to je ubrzanje. Visok obrtni momenat električnih motora dovodi do okolnosti u kojima njihovi vozači pritisnu gas do daske i praktično polete, što dovodi do gubitka kontrole i samim tim udesa.

“Najveći deo električnih automobila, a posebno onih nešto snažnijih, imaju visok obrtni momenat, što je primetno čim pritisnete pedalu gasa”, izjavio je Majkl Fafli, direktor istraživanja saobraćajnih udesa u AXA osiguranju u Švajcarskoj. “To može dovesti do neželjenog i nepravilnog ubrzanja, zbog kog vozač lako izgubi kontrolu nad vozilom”.

AXA osiguravajuće društvo takođe naglašava i momenat “preklapanja” u električnim automobilima koji dovodi do 50 % većih stopa saobraćajnih nezgoda u kojima vozači zapravo oštećuju svoja vozila, u odnosu na vozila koja pokreću motori unutrašnjeg sagorevanja. Budući da su električna vozila teža u odnosu na svoje kolege iz sektora regularnih motora, ona generišu veću silu tokom udesa. Samim tim, dva automobila, koja imaju identične dimenzije ali različite kilaže, imaće različitu štetu ukoliko se sudare.

Ovo inače nije osobina koja je jedinstvena za EV modele, jer praktično sva moderna vozila postaju sve teža, ali će glomazna baterijska pakovanja po svemu sudeći učiniti prosečne težine vozila još većim. AXA osiguravajuće društvo apeluje na vozače da su snagu i silu imaju na umu onda kada voze.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group