Požar na Tesla Semi kamionu zatvorio put na 15 sati, potrošeno 190.000 litara vode

Saobraćajne nesreće se dešavaju svakog dana i često uključuju kamione i šlepere...

Međutim, prošlog meseca se po prvi put dogodila nesreća sa Tesla Semi kamionom koji je izgoreo do temelja. Sada, NTSB ima preliminarni izveštaj o tome šta se desilo i neverovatno je šta je bilo potrebno da se ugasi požar.

Odmah nakon nesreće, bilo je jasno da je izbio požar, da je kamion izgoreo, a vozač ostao nepovređen. Kamion je bio jedino vozilo uključeno u nesreću, a put je bio zatvoren nekoliko sati.

Prema izveštaju NTSB, nesreća se dogodila u 3:13 ujutro, a vozač je skrenuo sa puta udesno i udario u dva objekta. Prvo je udario u stub sa metalnim postoljem, a zatim u drvo prečnika od oko 30 cm. Nakon toga, kamion se zaustavio pored nekoliko drugih stabala. Požar na baterijama izbio je tek nakon sudara, a ne pre toga.

Vatrogasnim ekipama je bilo potrebno oko 190.000 litara vode i između 14 i 15 sati da bi se osećali dovoljno sigurno da ponovo otvore put. Termalni monitori su pokazali maksimalnu temperaturu od oko 540°C.

Da bi se ti brojevi stavili u perspektivu, zamislite ovo: Tolika količina vode bi napunila rezervoar visine 2,4 metra i prečnika 10 metara. Temperatura od 540 stepeni Celzijusa je dovoljna da se istopi aluminijum i oko četiri puta viša od temperature potrebne za izazivanje opekotina četvrtog stepena. Nije iznenađenje da su vatrogasci koristili retardant za gašenje požara kako bi sprečili njegovo širenje.

Ipak, ostaje još mnogo pitanja na koja nemamo odgovor. Šta je uzrokovalo da vozač skrene sa puta? Da li su postojale spoljne okolnosti koje su dovele do nesreće? Šta je tačno oštetilo bateriju do te mere da se zapalila? Jedna konačna stvar koju je NTSB potvrdio je da vozač Tesle nije koristio nijedan sistem automatske vožnje u trenutku nesreće.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group