Porsche razvija tehnologije sintetičkih goriva za spas auto industrije

Porsche Taycan je verovatno jedan od najuzbudljivijih električnih modela na tržištu trenutno, ali to ne znači da nemački proizvođač želi da se olako odrekne svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem...

Potpredsednik Motorsport i GT sektora nemačkog brenda, Dr. Frenk Valiser, izjavio je jednom britanskom magazinu da njegova kompanija naporno radi na razvijanju tehnologija sintetičkih goriva koji mogu spasiti tradicionalne mašine unutrašnjeg sagorevanja. Ovakvo gorivo neće samo smanjiti emisije štetnih gasova, već takođe, poseduje i veliki potencijal kreiranja atmosferskih motora čistih poput njihovih rođaka napajanih baterijama.

Valiser tvrdi da sintetičko gorivo kompanije, nazvano eFuel, može biti korišćeno u svakom standardnom motoru i planirano je za testiranje sa početkom od sledeće godine. Inovatvno gorivo manje je kompleksno od tradicionalnog benzina, sa svega deset komponenti, što je daleko manje u poređenju sa trenutnih 30 do 40 koje možemo pronaći u derivatima današnjice, a upravo to mu omogućuje da sagoreva daleko čistije, sa neutralisanjem štetnih čestica i CO2 emisija. Zbog ovakvih karakteristika, novi benzin imaće karbonski otisak jednak modelima sa električnim pogonskim sklopovima.

“Sintetičko gorivo daleko je čistije i ne poseduje bi proizvode, a kada počnemo sa njegovom proizvodnjom očekujemo redukovanje CO2 emisija za 85%”, izjavio je Valiser. “Iz svakodnevne perspektive globalnog upoređivanja vozila i pogonskih sklopova, bitno je razmotriti uticaj svih automobila, a novo gorivo će imati istu proizvodnju CO2 emisija kao motori proizvdeni u električnim modelima.”

Porsche nije jedini premijum brend koji istražuje potencijal sintetičkih goriva. Prošlog meseca McLaren Automotive direktor, Jens Ludman, izjavio je da britanska marka vidi ove tehnologije kao validnu alternativu električnim pogonima. Izvršni direktor takođe je potvrdio da britanski brend namerava da kreira prototip modela koji će pokretati sintetičko gorivo.

Iako će biti potrebno mnogo vremena i novca kako bi sintetičko gorivo postalo realnost, veoma je lako uvideti zašto proizvođači kao što su Porsche i McLaren nastoje da istaknu njegov potencijal. Uprkos promeni pravca i gravitaciji ka proizvodnji električnih automobila, praćenom prestankom proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem pojedinih brendova u potpunosti, samo 3,2 od 64 miliona jedinica prodatih prošle godine bile su električne. Ukoliko se razvoj ovih tehnologija nastavi, one potencijalno mogu ponuditi još jedan način smanjivanja opasnih emisija izduvnih gasova širom sveta.

N.Đ.

Izvor: Porsche

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group