Pionirska mašina Group-B šampionata i neverovatno čedo kompanije Abarth

Lancia 037 predstavlja jedan od najpopularnijih reli automobila ikada kreiranih...

Ova mašina poznata je po svom prepoznatljivom obliku i činjenici da je jedan od poslednjih modela sa zadnjom vučom koji se takmičio u svetskom reli kupu. Sada, jedan automobil na kome je nastalo čitavo Group B tačmičenje može biti u vlasništvu nekog veoma srećnog kupca, jer ovaj čuveni prototip odlazi na aukciju.

Listovan u prodaji od strane kuće RM Sotheby’s, ovaj automobil je prvi prototip 037 linije i originalno je kreiran i nalazi se u posedu kompanije Abarth. Ova mašina prošla je put rigoroznog testiranja, kako u vazdušnom tunelu, tako i na trkačkoj stazi, gde su je vozili Marku Alen, Adartiko Vudafieri i Đorđo Pianta. Do 1982. godine, ovaj prototip nosio je čuvenu Martini liveriju i služio je kao izvidnički automobil Acropolis Rally takmičenja. Nakon ovoga, model je završio u rukama Serđa Limone, koji ga je mukotrpnim procesom vratio u njegovo originalno stanje.

Kada posmatramo automobil kao što je ovaj, uvek je interesantno videti koje su dizajnerske karakteristike zapravo preuzete sa ulično leganilh modela, a koje nisu. Elementi kao što su kockasti rubovi prednjih točkova, usisnici vazduha na prednjem i zadnjem delu, kružnim štopaljkama potpuno zatamnjenim na prototipu, ali stvari kao što su farovi, maglenke i ventilacioni otvori na haubi prenešeni su na proizvodnu varijantu, pretrpevši svega nekoliko manjih promena tokom ovog procesa.

Jedna veoma važna stvar koja se nije promenila, doduše, jeste motor. Ova centralno montirana inlajn četvorocilindrična jedinica sa super punjenjem i 1.995 kubika, koja napaja 037 liniju, uglavnom je ostala identična u čitavom svom procesu razvoja, dok je Limone posebno restaurirao ovaj posebno prema originalnim specifikacijama.

Definitivno je moguće videti proizvodni 037 u ovom prototipu, koji je samo nešto grubli oko ivica u poređenju sa proizvodnom verzijom. Ukupan oblik i dizajn su prisutni, ali stvari nalik vazdušnim otvorima - koji deluju kao da su kreirani od strane nekog tjunera - vrata sa kanapima za povlačenje, manualni prozori, zajedno sa kontrolnom tablom - koja služi ni jednoj drugoj upotrebi osim da bude nosač instrument satovijma, dugmićima i prekidačima - bez ikakve sumnje nas podsećaju na to da se ovde radi o pravom prototipu. Sa svim ovim na umu, priroda ovog modela koja se svodi na funkcionalnost ispred forme ugrubo pruža daleko više karaktera, pored činjenice da on ima daleko više sličnosti sa reli jedinicama nego uličnim verzijama koje su ga nasledile.

Sve u svemu, ovaj retki prototip već predstavlja redak automobil i to čak pre nego što uzmemo u obzir njegov istorijski uticaj. Uz sve ovo što smo naveli, prodavac očekuje da će ovaj 037 biti prodat za veliku sumu novca, ali njegova početna cena još uvek nije objavljena i za to ćemo morati da sačekamo 15. jun kako bismo saznali.

N.Đ.

Foto: RM Sotheby’s

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group