Pionir i začetnik krosover segmenta model Matra-Simca Rancho

Matra-Simca Rancho predstavlja pionirski "krosover" koji se pojavio 1977. godine, u vreme kada još uvek niko nije ni pomislio na ovaj termin...

U toj dekadi ovakvi automobili nazivali su se “lifestyle” vozila, a na više načina upravo su ona postavila temelje jednog od najpopularnijih budućeg pravaca u dizajnu automobilske industrije.

Rancho model je reklamiran kao LAV (Leisure Activity Vehicle) i predstavljao je interesantnu mešavinu kombija, pikapa i delova automobila spojenih zajedno kako bi kreirali nešto što se u to vreme smatralo zaista inovativnim. Dizajn ovog automobila pozajmio je pojedine karakteristike sa prve generacije Range Rover linije, koji je sam po sebi tada bio prilično inovativan i nudio je daleko više u svetu u kome su svi bili zaokupljeni sedan i ekonomičnim hečbek modelima. Sa druge strane, Land Rover je smisleno prisvojio nazad pojedine aspekte Roncho dizajna usmerivši ih ka prvoj generaciji Discovery modela, petnaest godina kasnije.

Rancho je kreiran od čelika i staklenih vlakana, a u suštini je predstavljao produženu varijantu Simca 1100 pikap modela, sa brojnim komponentama drugih Simca verzija takođe. Za pokretanje ove kuće bio je zadužen poprečno montirani motor sa 1.442cc, dok su za zaustavljanje bile zadužene prednje disk i zadnje doboš kočnice. Verovatno najčudnija karakteristika ovog modela jeste to što su dizajneri bili potpuno posvećeni njegovom opremanju za terensku vožnju. Kao što video ekipe Furious Driving kanala ističe, ovaj automobil bio je opremljen velikom količinom zaštite sa donje strane, a ona je uključivala brojne oplate i ojačanja, zajedno sa duplim zidovima rezervoara.

Pored dobrih karakteristika u nekim lakšim terenskim uslovima, Rancho je takođe i veoma praktična mašina. Enterijer je prepun ostavinskog prostora, dok putnička kabina omogućuje sedam mesta za sedenje. Tribina za sedenje predstavljala je drugi red postavljen nešto više od prednjih sedišta i sa sobom je donosila brojne prednosti čudnog dizajna ovog automobila, omogućujući veliku količinu prostora za glavu. Drugi i treći red sedišta mogli su biti položeni po želji i korisni za stavljanje nečega kao što je mašina za pranje veša, zajedno sa svim potrebnim stvarima za piknik u čemu su dodatno pomagala vrata prtljažnika podeljena na dva dela u Range Rover stilu.

Proizvodnja Rancho modela pod Peugeot zastavom je bila obustavljena. Zamena je bila dizajnirana, ali francuski proizvođač nije želeo da pokrene njen projekat. Nakon ovoga, brend Matra prišao je kompaniji Renault sa svojim predlogom novog i pionirskog krosovera. Ono što se dogodilo posle stvorilo je potpuno samostalnu klasu za sebe i Matra je bila zadužena za kreiranje prvog Renault Espace modela, jedne od ranih MPV linija.

Nažalost, koliko god interesantan bio, Rancho ostaje čudni segmetn istorije automobilske industrije koji nikada nije video pravog nasledina, a baš kao i brojne velike ideje, on je bio daleko ispred svog vremena.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group