Ovaj trkački Jaguar može da zaseni i XJ220 model

XJ220 predstavlja najpoznatiji od dva superautomobila koje je kompanija Jaguar ikada kreirala, sa 275 jedinica ikada isporučenih...

Međutim, ovaj automobil je daleko egzotičniji od XJR-15, radi poređenja, a posedovao je svega 53 jedinice ikada proizvedene u liniji. Sa druge strane, kada bismo mogli da priuštimo sebi jedan, radije bismo kupili Jaguar sa ovih slika nego bilo koji drugi od pomenuta dva, a sada ćemo vam reći zašto.

Ono što imamo ovde jeste Jaguar XJR-11 iz devedesete godine, jedan od tri kreirana potpuno za Group C takmičenje. Sertifikovani pobednik trka, bio je prethodnik modela XJ220 koji je nastao dve godine kasnije, a nastao je kao potpuno spreman trkački model u istorijskom takmičenju.

Baš kao i XJ220 ulični automobil, XJR-11 trkačka varijanta, prebacila se sa V12 motora, korišćenog za XJR-9 model, na manji, lakši V6 agregat sa dva turbo punjenja, koji se bolje snalazio na trkačkim stazama. Ova jedinica bila je derivat Cosworth motora korišćenog u MG Metro Group B reli automobilima, a dalje je adaptirana za, kao što možete pretpostaviti, XJ220.

Ova verzija je dobila i sovg rođaka sa tri litre zapremine u IMSA seriji preko okeana i automobilu nazvanom XJR-10, dok je jedan od njih sa 3,5 litara zapremine bio takmičar u internacionalnoj Group C postavi i korišćen u modelima XJR-11, gde je stvarao 750 ks.

Zahvaljujući manjoj formi od starog V12 agregata i alumunijumskoj konstrukciji, ovaj motor težio je svega 143 kg, što je dodatno pomoglo diviziji JaguarSport, zajedničkom projektu britanskog brenda i Tom Walkinshaw Racing, da bude bolji rival Sauber-Mercedes C11 modelima. Svakako je bio pravi izazivač, osvojivši trku u Silverstonu, gde je ovaj primerak koji vidite završio na prvom postolju, ispred drugog JaguarSport modela.

Na nesreću, automobil se pokazao kao nepouzdan i drastčno je pao u formi tokom nekoliko sledećih godina, ostavljajući Silver Arrows modele tima Sauger da pobede svaku drugu rundu u kalendaru. Bilo kako bilo, ovaj model je potpuno restauriran originalnim delovima specijalista JD Classics tima, a uskoro će se pojaviti na aukcijskoj prodaji u ikoničnoj Silk Cut/Castrol ljubičasto/beloj liveriji.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group