OMV OTVORIO BENZINSKU STANICU SA VODONIKOM

OMV je prekjuče 17. oktobra otvorio prvu javnu benzinsku stanicu sa vodonikom u Austriji. Nekoliko godina je OMV istraživao koncept alternativnog pogona za vozila sa vodonikom i gorivnimama. Ovaj najnoviji razvoj događaja stoga nagoveštava dalji korak ka održivosti, kao i mobilnosti bez emisije štetnih gasova.

Predsednik Izvršnog odbora OMV Gerhard Rojs (Roiss) prokomentarisao je ovaj projekat: “Preko 50 godina smo naše automobile punili litrama. Ubuduće ćemo ih puniti kilogramima. Sa samo četiri kilograma vodonika automobil može da pređe oko 400 kilometara. Era hidrogena počinje danas. Zahvaljujući OMV-u, ovo gorivo budućnosti koje ne emituje štetne gasove je sada dostupno u Austriji, a tako pravimo most i ka ciljevima koje ima Evropa u klimatskoj zaštiti.“

Austrijski savezni ministar za ekonomiju i energiju Rajnhold Miterlener (Reinhold Mitterlehner) naglasio je koristi ove tehnologije za Austriju: “Ekološke inovacije pripadaju budućnosti. Povećana upotreba vodonika poboljšava stanje zbog aktuelnog sagorevanja ugljenika u saobraćaju (tzv. „Carbon footprint“), a u isto vreme podržava strukturalnu promenu u celokupnom automobilskom sektoru. Upravo dešavanja oko komponenti kao što su rezervoari za vodonik i gorivne ćelije nude ogromni vrednosni potencijal i za stvaranje novih radnih mesta u Austriji. OMV inicijativa je stoga važan podsticaj iz perspektive energije, inovacija i ekonomske politike.“

„Promocija tehnologije koja koristi vodonik je važan korak ka održivosti. Ova tehnologija je takođe važna za javnu mobilnost. OMV projekat može takođe doprineti poboljšanju kvaliteta vazduha našeg lepog grada i stoga poboljšati kvalitet života“, rekao je prof. Hari Kopic (Harry Kopietz), predsednik Skupštine grada Beča, u izjavi zahvalnosti za pozitivne aspekte koje će ovaj projekat imati za grad.

Proizvođač vozila sa gorivnim ćelijama Dajmler (Daimler) je takođe uveren u viziju OMV-a: “Putovanje ka električnoj mobilnosti više liči na maraton nego na sprint, jer će ono biti završeno nakon mnogo malih koraka. Naša vozila sa gorivnim ćelijama su već pokazala svoju spremnost da idu u serijsku proizvodnju i mi sada testiramo ponašanje potrošača kao što je to sada ovde u OMV-u u Beču“, rekao je prof. dr Herbert Koler (Kohler), direktor Grupacije za istraživanja u Dajmleru i predstavnik za pitanja zaštite životne sredine.

„Mi smo u prošlosti već uspešno sarađivali sa OMV-om“, rekao je Georg Denoke, član Izvršnog odbora u Linde AG. „Kao pionir na polju vodonične tehnologije, mi smo posebno zadovoljni, jer smo bili u mogućnosti da nastavimo ovo dugotrajno partnerstvo razvojem prve benzinske stanice sa vodonikom u Austriji. Ovo je značajan korak ka kreiranju široko rasprostranjene vodonične infrastrukture u Evropi.“

Vodonik kao obećavajuće gorivo budućnosti

Vozila na vodonik funkcionišu bez proizvodnje emisije štetnih gasova, jer samo vodena para izlazi iz auspuha. U ovakvim vozilima nema tradicionalnog načina sagorevanja; umesto toga dolazi do razmene elektrona. U tom procesu, vodonik reaguje sa kiseonikom, a gorivna ćelija pretvara energiju direktno u električnu energiju. Vozila na vodonik sa gorivnim ćelijama koja imaju rezervoare od četiri kilograma mogu da pređu više od 400 kilometara – što je ogromna prednost u odnosu na električne automobile sa pogonom na baterije.

U svom gasnom obliku vodonik je bezbojan i bez mirisa, veoma lak, netoksičan i bez rizika za ljude i životnu sredinu. Čak se i iz auspuha emituje samo vodena para i topao vazduh.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group