Mazda je 2012. prestala sa proizvodnjom rotacionog, odnosno Wankel motora, a najnoviji izveštaji kažu da ovaj japanski proizvođač ipak nije u potpunosti odustao od te tehnologije i da bi za dve godine sa potpunosti novim modelom na tržitšte trebala stići i nova generacija ovog motora pod oznakom 16X...
Autoblog javlja, pozivajući se na insajdere, da će 16X, u odnosu na svog prethodnika, ponuditi veće performanse, odnosno više snage i posebno više obrtnog momenta, i manju potrošnju goriva. Takođe, očekuje se smanjenje potrošnje ulja pri višim obrtajima.
Za sada nije poznato sa kojim će modelom ovaj motor stići na tržište, a mogućnosti je nekoliko. Sa jedne strane veruje se da će Mazda kupcima ponuditi novu interpretaciju modela RX-7, ali drugi naglašavaju da je veća verovatnoća da na tržište stigne hibridni model sa gorivim ćelijama kao izvorom električne energije kojima bi u pomoć priskakao tzv. range-extender, odnosno benzinski motor kao generator električne energije. Upravo bi uloga tog range-extendera bila poverena 16X-u.
O.R.