Novi Citroën C5 Aircross: Kad je ekran veći od avanture

Više slika

Više slika

Citroën je predstavio novu generaciju C5 Aircross modela, a glavna vest nije nova platforma, niti motori, niti dizajn – već ogroman ekran koji dominira kabinom. Jer, u vremenu kada automobili postaju pametni telefoni na točkovima, jasno je gde su prioriteti…

Spolja, novi C5 Aircross ostaje veran svom šarmantnom, pomalo neobičnom francuskom karakteru. Dizajn je sada nešto ozbiljniji, sa izraženijim linijama karoserije, novim licem koje je već viđeno na poslednjim Citroën modelima, i felnama koje mogu meriti impresivnih 20 inča. Iako ima više aerodinamičnih detalja, suština je ostala ista – ovo je porodični SUV koji i dalje želi da bude zabavan, ako već mora da bude praktičan.

Prava promena dešava se kada otvorite vrata i uđete u kabinu. Tamo vas dočekuje ono čime Citroën najviše ponosno maše – centralni infotainment ekran od čak 13 inča, najveći koji je ikada ugrađen u neko vozilo Stellantis grupacije. Ekran lebdi iznad minimalističke komandne table, koja pokušava da spoji futurizam i udobnost, dok ispod njega skromno žmirkaju fizički tasteri, kao poslednji pozdrav starim dobrim vremenima kada ste za promenu stanice koristili ruku, a ne glasovnu komandu.

Kabina, koju Francuzi nazivaju "C-Zen Lounge", izgleda kao mekani kokpit obložen tkaninama, sa sedištima koje Citroën naziva "Advance Comfort". Njihova svrha je jasna – da vam, dok zverate u ekran, ne proradi bol u leđima ni na dužim putovanjima. Napred vas čekaju opcije masaže, grejanja i hlađenja, dok su zadnja sedišta sada manje modularna nego pre, ali zato nude više prostora i mogućnost nagiba.

Tehnologija prati dizajnerski pravac, pa uz veliki ekran stiže i 10-inčni digitalni instrument-klaster, head-up displej, bežično punjenje i ambijentalno osvetljenje koje pokušava da vas ubedi da je i gradska gužva deo wellness programa.

Ispod elegantne spoljašnjosti nalazi se STLA Medium platforma, ista ona koja podržava najnovije Peugeot i Opel modele. Nova C5 Aircross paleta motora uključuje sve – od blagih hibrida i plug-in verzija, pa do potpuno električnih modela, sa dometom od čak 679 kilometara u najboljoj varijanti. Međutim, Citroën ostaje dosledan sebi i ne nudi pogon na sva četiri točka, uz filozofiju da se većina avantura ionako završava na asfaltu.

Vožnja bi i dalje trebalo da ostane "magični tepih" zahvaljujući progresivnim hidrauličnim jastucima, dok sistem Drive Assist 2.0 omogućava autonomnu vožnju nivoa 2 – idealno za one trenutke kada poželite da samo sedite, gledate Netflix na ekranu i sanjarite o putovanjima koja nikada nećete realizovati.

Citroën C5 Aircross 2025, dakle, nije automobil koji će vam promeniti život – ali jeste automobil koji će vam ga učiniti mnogo udobnijim, i to uz više kvadrata ekrana nego što ima prosečan studentski stan.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group