Neverovatan slučaj potpuno novog BMW Z1 modela iz devedesete godine

Pronalaženje modernog klasika u vidu BMW Z1  modela brutalno niske kilometraže i svežine kao da je juče izašao iz fabrike, predstavlja ostvarenje snova brojnih kolekcionara, ali šta reći kada naiđete na jedinicu koja je prešla ’nešto više’ od nekoliko hiljada kilometara...

Nešto što zvuči potpuno neverovatno, jeste to što je ovaj zadivljujući i redak primerak Toprot red 1990 Z1 modela na odometru poseduje cifru od astronomskih 999.997 pređenih kilometara, koji se ipak ne mogu nagovestiti po spektakularnom stanju ovog automobila, tako da bismo bismo sa lakoćom mogli pomisliti da je radio kao minhenski taksi u noćnoj smeni.

Stručnjaci smatraju matraju da je postavljanje odometra u minus, odnosno ispod nule, česta praksa kompanije BMW, namenjena poništavanju kilometraže koja se stiže tokom isporuke. Ovde se misli na sve utovare, pretovare i pomeranja koja se izvršavaju dok se automobil transportuje i odlazi na provere pred samu inspekciju, kako bi bio potpuno svež i bez i jednog pređenog kilometra kada stigne svom vlasniku u ruke.

Međutim, to se nije dogodilo sa ovim modelom, jer je njegov prvi vlasnik bio upravo osvajač Danish 24 Hours of Le Mans trke, Jens Winter, koji je svog novog ljubimca dobio 1990. godine i držao ga u svojoj ličnoj kolekciji zajedno sa M1 modelom, ne dodajući mu gotovo ni jedan kilometar. Vinter je ovaj model imao sve do 2014. godine, ali se novi vlasnik takođe opredelio da ne vozi ovaj Z1, tako da on i dalje izgleda kao da je izašao iz fabrike bavarskog brenda, sa originalnom negativnom kilometražom na odometru.

Još neverovatnija činjenica pored toga da se ovde radi o Z1 modelu sa originalnom kilometražom i fabričkim stanjem jeste to da je on prodat za ogromnih 86.250 evra, što je suludo jeftino po vim parametrima. BMW je kreirao svega 8.000 Z1 modela između marta 1989. i juna 1991. godine i definitivno ne postoji previše onih koji su zamrznuti u vremenu kao ovaj. Jednostavno, da je ovo bio Porsche 911 iz iste ere ili BMW M3 ili M5 model sa toliko malo kilometara, cena bi definitivno bila daleko veća.

Sa druge strane, iako bi ti modeli definitivno ponudili daleko više performansi od Z1 mašine, koja u fabričkom izdanju dolazi sa inlajn šestocilindričnim derivatom motora iz E30 325 modela, dobrim za 168 ks, samo BMW roudster poseduje ova interesantna i unikatna obarajuća vrata.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group