Luksuzne limuzine uvek su imale poseban status u svetu automobila, a povodom toga predstavljamo vam najekstravagantnije limuzine od kojih je većina nastala ‘60-ih godina.
Obožavali su ih političari, diktatori, tajkuni, plemstvo, ali i poznati glumci, književnici, sportisti. Velike limuzine iz zlatne ere automobilske industrije nudile su sve što se tada moglo zamisliti, a luksuz je bio upakovan u upečatljiv i napadan dizajn koji je jasno govorio da su takvi automobili rezervirani samo za one s vrlo dubokim džepom. Jedna od najpopularnijih velikih limuzina, Mercedes 600 Pullman, koji se proizvodio od ‘63. do ‘81., došao je na zao glas jer su ga posebno obožavali diktatori novonastalih afričkih i južnoameričkih “banana republika”.
S druge strane u monstruozni ruski ZIL mogli su sesti samo najviši zvaničnici SSSR-a, a američki Imperial Custom 4 Door su zbog razmetljivog stila obožavali tamnoputi šefovi podzemlja, dok su francuski Facel Excellence vozili boemi i umetnici.
Citroën DS 21 Présidentielle posebno su mrzili njegovi vozači, jer je automobil ima dužinu od 6,53 metra, a bio je težak 2,3 tone, što je bilo previše za samo 109 KS i manuelni menjač.
Kad se na tržištu pojavio, Bugatti Royale (1927.) je nadmašio sve do tada viđeno. Bio je dugačak šest metara,a težio je više od tri tone. 12.7-litarski agregat litara razvijao je 300 KS, što je ovom automobilu omogućilo da ide do za to vreme neverovatnih 200km/h.
Mercedes 600 1963.
Mercedes 600 je svojim luksuzom i tehnologijom uveliko nadmašio Rolls-Royce. Za 19 godina proizvedeno je 2677 primjeraka, od kojih je gotovo svaki bio pravi unikat
Facel Excellence 1956.
Francuska limuzina bila je inspirirana američkim dizajnom, a imala je Chryslerov V8 motor. Do danas je preživjelo tek nekoliko primeraka
ZIL-41047 1985.
Automobil za sovjetske predsednike i visoke zvaničnike, bio je težak 3,5 tona, dok je blindirana verzija bila teška 6 tona. Ispod haube je ima 7,7-litarski V8 agregat od 315KS
DS Présidentielle 1968.
Ovaj Citroën izrađen je za Charlesa de Gaullea, no on se u njemu provozao tek nekoliko puta. Preferirao je otvoreni DS, u kojem je bio “bliže narodu”
Imperial 1958.
Impresivan dizajn i odlične vozne osobine učinile su ga vrlo popularnim te je do 1964. proizvedeno više od 100.000 primjeraka. Automobil dugačak 5,8 metara pokretao je V8 agregat od 350 KS