Motor godine 2015

“International Engine of the Year” je anualno takmičenje koje skuplja automobilske novinare iz različitih delova sveta, kako bi ocenili i proglasili najbolje motore za tekuću godinu...

 

Ove godine žiri je činilo 65 novinara iz 31 zemlje, koji koriste "subjektivne impresije i tehničko znanje" prilikom ocenivanja, a uzimaju u obzir detalje kao što su performanse, zvuk, vozne sposobnosti i eknoičnost da bi odredili pobednika za svaku kategoriju.

Fordov 1.0 EcoBoost je pobedio u kategoriji "Sub 1-litre Class" dok je u kategoriji "1-litre to 1-4-litre", motor iz PSA 1.2 sa tri cilindra i turbo punjačem pokupio titulu, a koji se ugrađuje u Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C4 Cactus...

U "1.8 to 2.0-litre" kategoriji pobedu je odneo 2.0 turbo koji možete da nađete u osnovnom modelu AMG Mercedesa, kao što je A45, CLA45, GLA45...

Ništa novo u "2-litre to 2.5-litre" klasi, Audijev 2.5, turbo motor sa 5 cilindara je pobedio, a nalazi se u Audi RS3 i RS Q3 modelima. 

BMWov 3.0 turbo, koji se nalazi u M3 i M4 modelima je odneo pobedu za "2.5-litre to 3-litre" klasu. Još jedan BMWov 3.0 twin turbo sa šest cilindara je bio drugi. 

Stvari tek postaju zanimljive. "3-litre to 4-litre" kategorija je otišla za McLarenov 3.8 twin turbo V8, dok je Mercedesov AMG 4.0 V8 biturbo otišao kući sa srebrom. 

Ako vam je dosta turbo motora u kategoiji preko 4 litre, Ferrari atmosferski motor 4.5 V8 je pobedio, dok je 6.3 V12 koji se nalazi u F12 modelu, bio drugi. Odlični 4.5 koji pokreće Italia model, kao i Speciale je uzeo nagradu za "Performance Engine".

Električni motori su naravno uključeni, pa je Tesla osvojio "Green Engine" nagradu. 

Kao i u svakom takmičenju, izabran je i apsolutni pobednik. Ove godine je BMW odneo nagradu za svoj 1,499 hibrid koji pokreće i8 model. BMWov motor je imao jaku konkurenciju, pa su na drugom i trećem mestu takođe trocilindrični motori. Fordov 1.0 EcoBoost je bio samo 7 poena ispod prvoplasiranog. 

BMWov 1.5 je izbran kao spoj performansi sa neverovatnom ekonomičnošću i malom emisijom štetnih gasova. Ovaj motor ima prosečnu potrošnju od 2,1 litar na 100 kilometara, a daje 227 konjskih snaga zadnjim točkovima! U spoju sa električnim motorom daje čak 358ks! Nije nam jasno kako je EcoBoost uopšte bio blizu.

O.R:

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group