Mitovi o uštedi goriva

Donosimo vam kratko istraživanje o savetima za uštedu goriva, da bismo napokon razlučili mitove od činjenica. Iako su cene goriva u današnje vreme više nego nestabilne i promenjive, mnogi traže načine kako da uštede. Dok neki saveti drže vodu, oni koje ćemo vam spomenuti, prema rezultatima analize koju je proveo autos.msn.com, danas više jednostavno nisu primenjivi ili su najobičniji mit. 


Što je vozilo starije, potrošnja goriva je sve veća 

Naravno da će rad vozila biti sve lošiji i lošiji s vremenom, ako ga ne održavate. Isto se odnosi i na potrošnju goriva. Ali ako redovno održavate svoje vozilo i vodite računa o tome da li nešto treba popraviti, ne bi trebalo da dođe do veće potrošnje goriva.

Prebacivanje u ler prilikom stajanja

Ovo je jedan od onih mitova koji je mogao držati priču kad su se koristili stari motori. Mnogi misle da paljenje automobila podrazumeva veliku potrošnju goriva, pa ga zato ostavljaju da radi u mestu misleći da tako manje troši. Jako pogrešno! Današnja vozila imaju kompjuterizovane sisteme ubrizgavanja goriva i uopšte ne dopuštaju veliku potrošnju prilikom paljenja automobila. U suštini, rad u mestu je puno skuplji, pa je tako i nastao današnji START/STOP sistem koji u takvim slučajevima gasi motor.

Vožnja pri stabilnoj brzini smanjuje potrošnju

Potrošnja može biti manja ako vozite ustaljenom brzinom na dužim relacijama. Ali ko god je vozio automobil s tempomatom sigurno je osetio naglo povećanje brzine koje tempomat uzrokuje kad detektuje da se vozilo kreće na većem usponu. To naglo ubrzanje troši puno goriva, isto onoliko kao da ste i sami naglo pritisnuli papučicu gasa, recimo, pretičući neko vozilo. Koncentrisan vozač koji unapred predviđa moguće situacije u kojima bi trebalo prilagoditi brzinu vožnje u pravilu će sam lagano povećavati ili smanjiti brzinu vožnje i održavati relativno stabilnu brzinu bez naglih ubrzavanja i podizanja broja obrtaja koji se vrlo često događaju kad je uključen tempomat.

Pun rezervoar goriva sprečava isparavanje goriva 

Iako je svakako dobra stvar brinuti da nikada niste na rezervi, sama ideja da ćete rezervoarom goriva koji je više pun nego prazan sprečiti isparavanje goriva u najmanju je ruku neutemeljena. Kod automobila starijih godina proizvodnje možda je i bilo moguće da gorivo isparava, ali današnji moderni automobili projektovani su na način da imaju sisteme za sprečavanje takvog scenarija.

Nečisti filter vazduha dovodi do veće potrošnje goriva 

Današnji napredni motori koriste kompjuterizovane sisteme, tačnije jedinicu za kontrolu rada motora, koja precizno reguliše odnos vazduha i goriva. Kod modernih vozila vazduh prolazi kroz filter, i zatim kroz senzor protoka vazduha koji govori kompjuteru da li je potrebno regulisati odnos vazduha i goriva, pri čemu manje vazduha znači da manje goriva ide u motor. Ono što se može dogoditi ako ne pazite da su filtrri vazduha čisti je da osetite tromost pri ubrzanju vozila, ali nikako veću potrošnju.

Aditivi mogu uticati na efikasniju potrošnju goriva 

Svi mi bismo voleli da možemo pronaći instant rešenje za neki problem, pogotovo ako dolazi u bočici koju možete uzeti s police prodavnice ili benzinske stanice. To su prepoznali i trgovci auto delovima i drugom opremom, koji posvećuju cele police svojih prodavnica raznim proizvodima za poboljšavanje efikasnosti potrošnje goriva. Ali, kao i u gotovo svemu u životu, ne postoji magičan napitak koji bi rešio ovaj problem. Iako tečnosti za čišćenje ubrizgivača goriva mogu uticati na efikasniju potrošnju goriva, i to samo ako su ubrizgivači u vašem automobilu prljavi i začepljeni, drugi aditivi verovatno neće u nikakvoj značajnoj meri uticati na potrošnju goriva. Mi vam savetujemo da, ako imate noviji automobil, ne koristite nikakve aditive, jer samo možete izgubiti garanciju na vozilo!

Punjenje goriva kad su niže temperature omogućiće uštedu potrošnje goriva

Godinama je prevladavao mit da ako punite automobil gorivom u doba dana kad su niže temperature, kao npr. u rane jutarnje sate tokom letnjih meseci, da ćete napuniti više goriva i stoga uštediti novac zato što je hladnija tekućina gušća. Iako vam se ova teorija može činiti logičnom, zapravo se radi o čistoj izmišljotini. Rezervoari goriva na benzinskim pumpama ne nalaze se u bačvama na sunčevoj svetlosti već se nalaze ispod tla s posebnom toplotnom izolacijom. Stoga bi bilo kakva manja promena u temperaturi goriva bila toliko neznatna, da ne biste niti primetili bilo kakve značajnije potencijalne uštede.

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group