Mercedes 300 SL - Ergonomska noćna mora i inžinjerski san

Dosta toga je napisano, izgovoreno i zabeleženo kada je u pitanju klasični Mercedes-Benz 300 SL model, ali ergonomski problemi njegovog enterijera često su zanemarivani, dok su legendarna vrata galebovo krilo samo početak...

Za automobil dizajniran kako bi ispod karoserije smestio ultra-lagani, ali veoma visoki cevasti podfrejm koji ojačava čitavu konstrukciju, Mercedes je odlučio da kreira vertikalno otvarajuća vrata koja će na najlakši mogući način omogućiti korisnicima izlazak i ulazak iz putničke kabine, nešto što kabriolet izdanju kasnije nije trebalo jer je nemački proizvođač postao sve bolji u konstruisanju cevastih podramova.

Sa druge strane, ovaj ram je značio da su bočne stranice automobila izuzetno široke i da to automatski pobija nade za kreiranje olakšanog ulaska i izlaska, nevezano sa ekstremno naprednim vratima, kao što je Dag Demuro dokazao u svom poslednjem videu. Uprkos tome što je moguće oboriti volan kako bi vozač dobio više mesta za noge, on se obrće ka vozačevim grudima, što je svakako daleko od idealnog, posebno za automobil čija se cena meri milionima poslednjih godina.

Kada jednom stupe u putničku kabinu, vozače dočekuje obilje posebnih i drugačijih stvari. Iz nekog razloga kolumna indikatora nalazi se na pogrešnoj strani i ne isključuje se automatski, sa prekidačem za duga svetla smeštenim tamo gde bi trebala da bude pedala, što nije ništa čudno za to vreme, ali i dalje nije idealna karakteristika, dok ni jedan od prekidača nije obeležen, a to znači da je 300 SL predstavljao veoma zastrašujuće iskustvo za sve nove vozače.

Ruku na srce, nije baš svaka karakteristika ove serije bila toliko neprijatna. Kompanija Mercedes se zaista potrudila da pruži suvozačima dugme sirene, pored vozačeve, što znači da manevri na različitim trkačkim događajima mogu biti daleko lakši. U pokretu, stvari vezane za ovu mašinu postaju značajno bolje. Kvačilo i menjač su potpuno nalik svim modernim izdanjima današnjice, automobil je veoma lak za upravljanje, što se svakako ne može reći za druge modele iz iste ere, što ga dodatno čini savršenim upotrebljivim klasikom.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group