Kris Haris odaje počast klasičnom superautomobilu koji je pokrenuo sve

Pričanje priče o prvom superautomobilu na svetu, legendarnom Lamborghini Miura modelu, zahteva pravu ekspertizu i dobro poznavanje istorije...

Nakon svega, ova mašina je i danas veoma uticajna u svetu automobilskog dizajna, dok je Kris Haris uspeo da nam dočara istoriju i oda počast ovom velikom biku putem ovog kratkog ali veoma slatkog snimka koji možete videti ispod teksta.

Veoma je teško prevideti sve modele na koje je Miura imala veliki uticaj od svog izbacivanja 1966. godine. Od izgleda ovog modela, preko njegovog pogonskog sklopa, pa sve do načina na koji ga je Lamborghini postavio u karoseriji, Miura serija je predstavljala pravi šok za sve ljude i ljubitelje automobila iz tog vremena. Kako je Haris sam izjavio, na svetu tada nije bilo ništa toliko nečuveno kao što je ovo.

Haris nas vodi kroz legendarnu poznatu priču o tome kako je osnivač italijanskog brenda došao u sukob sa Enzom Ferarijem lično, zbog nesuglasica koje su vodile do stvaranja Lamborghini kompanije, koja je samostalno krenula u proizvodnju automobila. Međutim, prvi modeli razjarenog bika nisu imali uticaj kakav je Miura serija iza sebe ostavila.

Postavljajući motor na zadnju stranu i montirajući ga poprečno, Lamborghini je bukvalno izazvao zemljotres u svetu autoindustrije. Ovo se pokazalo daleko boljom distribucijom težine, što je Miura model učinilo još bržim nego što bi bio da je slučaj bio drugačiji. Prema podacima, predivni Miura automobil mogao je da ubrza do 273 km/h, mada su brojni ljudi navodili da njegov prednji deo postaje prilično lagan kada brzina premaši 193 km/h.

Način na koji motor radi svoj posao podjednako je poseban po svom rasporedu kao i broju samih cilindara. Ovo je predivno čudo mehanike i u videu možemo videti koliko je zapravo smešteno blizu vozača, tako da je iz kabine veoma lako videti, čuti i osetiti njegov rad.

Haris takođe tvrdi da uprkos njegovom zadivljujućem eksterijernom dizajnu, zapravo ne postoji konačni koncenzus o tome ko je tačno nacrtao njegove linije prvi, tako da su Marselo Gandini i Đorđeto Đuraro zajedno poneli sve zasluge, ali je poslednjepomenuti izjavio da je Gandini zapravo dizajnirao Miura liniju i da nikada nije drugačije ni tvrdio u svom životu.

Svi ovi faktori u kombinaciji zaista čine Miura seriju istorijskom prekretnicom u automobilskoj industriji i dizajnu automobila, što ovo ime ostaje i danas. Haris naziva Miura model „Genezom“ i to je zapravo jedini pravi način na koji možemo da ga posmatramo. Svaki epski superautomobil u kome možemo danas uživati, svojim rasporedom i dizajnom duguje Miura seriji, na ovaj ili onaj način.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group