Kompanija Porsche nastavlja sa testiranjima prve potpuno električne Macan linije

Električni Macan model od sada pa do kraja dekade biće jedan od najvažnijih automobila u ponudi kompanije Porsche, do kada će predstavljati osamdeset posto prodaje nemačkog proizvođača...

Ovaj pohod startovao je ove godine, ali su problemi sa softverom značili da je Porsche bio primoran da odloži lansiranje električnog Macan modela za dvanaest meseci, do početka sledeće godine. Stoga, kako bi isčekivanje učinio još jačim, Porsche konstantno pothranjuje javnost tehničkim detaljima svojih novih modela, ali sada takođe imamo priliku da vidimo ovaj SUV u akciji tokom testiranja, na nekoliko lokacija širom sveta.

Iako će električna varijanta u većoj meri izgledati baš kao i regularni Macan, uz koga će biti i prodavan, ona stiže na novoj PPE platformi VW grupacije pripremljene za buduće električne modele i definitivno će se naći ispod automobila kao što je Audi Q6 e-tron SUV.

Porsche nije otkrio kako će izgledati donji deo Macan električnog opsega, ali poznato je da u najvišoj ponudi po pitanju specifikacija, modeli sa pogonom na svim točkovima i dva agregata stižu sa 603 ks i više od 1.000 Nm obrtnog momenta, dok će još ekstremniji modeli stići nešto kasnije. Električni Macan modeli sa vrha ponude posedovaće odnos kilaže 48 prema 52 napred/pozadi, upravljanje na zadnjoj osovini i Porsche Torque Vectoring Plus elektronski kontrolisan zadnji diferencijal.

Međutim, svi modeli posedovaće identičnu 800 volti snažnu tehnologiju, baš kao i Taycan, ali nemački proizvođač tvrdi da će se Macan puniti još brže, po još uvek nespecifikovanom rejtingu, od svog 270 kW snažnog brata u sedan formatu. Za punjenje baterije do 80% novi EV Macan modeli zahtevaće manje od 25 minuta, što je zapravo sporije u poređenju sa 22,5 minuta koliko je potrebno Taycan liniji, ali ona dolazi sa 93,4 kWh snažnim baterijskim pakovanjem, dok će svaki Macan dolaziti sa 100 kWh snažnim baterijama.

Porsche tvrdi da je brzo punjenje svedeno na ’bank’ sistem, koji efektivno pretvara osamsto voltnu bateriju u dve baterije od četristo volti koje mogu biti punjenje paralelno. Nemački proizvođač takođe razvija i inovativni način za kombinovanje ugrađenog AC punjača, visokovoltažnog grejača i DC konvertera kako bi sačuvao prostor, smanjio težinu i troškove proizvodnje.

Sa najmanje godinu dana koliko je ostalo do zvanične premijere električnog Macan modela, definitivno ćemo čuti dosta više tehničkih detalja kako vreme bude odmicalo, a kako bismo videli nešto više, nemački brend je potpuno uklonio kamuflažu sa svojih prototipova.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group