Koenigsegg tvrdi da Agera RS može do 483 km/h

Kompanije Koenigsegg i Michelin priznale su da prošlogodišnji rekorder Agera RS model može da dostigne brzinu od 482 km/h...

U novembru prošle godine, automobil Agera RS postavio je rekord maksimalne brzine za proizvodne modele, osiguravši prosečnu cifru od 447 km/h na jednom pravcu u blizini Las Vegasa. Prilikom jednog intervjua datog tokom sajma automobila u Detroitu, Kristijan von Koenigseg, izjavio je, zajedno sa proizvodnim menadžerom kompanije Michelin, Erikom Šmedingom, da će automobil i Pilot Sport Cup 2 gume zajedno pokušati da pruže još više.

„Ukoliko bi neko poželeo da obori svetski brzinski rekord, to veoma lako može postati izvodljivo. Za naš automobil je potrebno nešto više motornih rotacija u minuti i duži prenos brzina, međutim, mi možemo dostići 482 km/h koliko sada. Potpuno je zastrašujuće i opasno voziti ovoliko brzo, posebno zbog toga što postoji toliko mnogo aspekata na koje je nemoguće uticati, a oni uključuju životinje, kotrljajuće grmlje, udarne rupe i vetar. Izvodljivo je naravno, ali trenutno nije naš glavni cilj“, priznao je Koenigseg.

Jedna od najinteresantnijih stvari vezana za modela Agera RS trenutno predstavlja njegova prednost obeležena brzinskim rekordom, ostvarenim na Pilot Sport Cup 2 gumama, identičnim onim sa modela Bugatti Chiron.

Pre same trke sa vremenom, kompanija Mishelin ni sama nije bila sigurna kako će se njeni pneumatici držati, jer pre svega nisu specijalno dizajnirane za toliko veliku brzinu. Sa druge strane, nakon analiziranja rekordnog sprinta, legendarni proizvođač je zaključio da njegove gume nisu ni blizu svojih maksimalnih mogućnosti.

„Tolotni mehuri mogu biti kreirani veoma brzo pri toliko velikim brzinama, a tom prilikom postajete osuđeni na propast. Veliki deo jednačine predstavlja to koliko brzo možete sve da izvedete. Ukoliko automobil može da razvije 434 km/h relativno brzo, a do 482 odatle za čitavih pet minuta, celokupan pokušaj ne obećava previše. S toga, za ubrzanje do 482+ km/h moramo i dalje da nastavimo sa radom na dodatnim validacijama“, potvrdio je Erik Šmeding.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group