Da li će ovoga puta putnički i trkački automobil godine biti jedan hibrid?
Ovo je novi svetski poredak, naviknite se na njega. Automoto nagrade koje dodeljuju mediji možda mnogo manje svetu znače danas nego nekih prethodnih godina, ali one i dalje poseduju određenu težinu i daju neke smernice, upoznavajući nas sa manama i kvalitetom. Iako potrošači više ne mare toliko o tome koji će automobil osvojiti koju krunu i okititi se titulama, možete se kladiti da proizvođači luduju oko toga.
Jednu od tih kruna koja je i dalje važna sa sobom donosi nagradu za najbolje putničko i trkačko vozilo performansi. U ovoj grupi se nalazi samo devet ovogodišnjih superautomobila jer je deseti bio McLaren 570S, nažalost, slupan tokom testiranja, a pobedničku titulu je uz veliku pompu odnela drumska životinja Acura NSX.
NSX je ostavila iza sebe veoma kvalifikovane automobile kao što su Audi R8 V10 Plus, BMW M4 GTS, Corvette Grand Sport, Jaguar F-Type SVR, Lotus Evora 400, Mercedes-AMG C63 S, Nissan GT-R Nismo i Porsche 911 Turbo S. Sama činjenica da je Acura zauzela prvo mesto u svim segmentima, u prvi mah sama po sebi deluje kao iznenađenje, međutim, koncenzus je bio na tome da ekološki ispravan pokretački sklop umnogome doprinosi uživanju prilikom vožnje umesto da vozača odvlači od iste.
"Po prvi put u istoriji je u hibridnnom automobilu, bilo koje cene ili mogućnosti, tehnologija brižno postavljena u službu emocionalnog učešća, radije nego umesto njega", napisao je u jednom svom članku Džek Barut. On je takođe nazvao NSX mnogo boljom verzijom automobila Porsche 918 Spyder.
Ništa manje iznenađujuće, barem nama, nije bilo ni to što je Lotus Evora završio na drugom mestu ove liste. Ono što je još šokantnije u celoj priči jeste to što je ovaj automobil dobio velika dva glasa za prvo mesto od ukupno deset i nazvan je od strane žirija "verovatno najboljim automobilom za sve automobilske entuzijaste, od svih koji se mogu kupiti po bilo kojoj ceni".
Na bronzanom podijumu se našao model Corvette Grand Sport koji je ujedno jedan od dva manualna automobila koji se kandidovao za prvo mesto, dok Lotus je bio onaj drugi. Road and Track je na svom takmičenju bio neverovatno impresioniran najnovijim članom Vette porodice, Chevrolet Corvette sportskim automobilom, tvrdeći da još od 1984. godine nije postojao automobil znaka sa ukrštenim zastavama koji toliko temeljno definiše konvencionalnost i stereotip. Ovo je veoma visoka pohvala tamo odakle automobil dolazi.
Ako u obzir uzmete činjenicu da je automobil Acura NSX izgrađen u Ohaju, onda to znači da se u prva tri našlo dva američka modela. Prošle godine je Ford Mustang GT350R odneo kući pobedničku titulu, tako da, imajući sve na umu, američki modeli automobila performansi imaju više nego lep period u svojoj istoriji. Road & Track je veoma uticajna kompanija koja se bavi štampanim medijima i nalazi se u sferi automobilizma još od četrdesetih godina prošlog veka. Njihova tradicija i stručna kritika uvek imaju jak uticaj u autoindustriji.
N.Đ.