Ko je i zašto ubio projekat predivnog Estoque super-salona

Kada je prvi put predstavljen na Paris Motor Show sajmu automobila 2008. godine, brojni su ljudi bili potpuno zadivljeni Lamborghini Estoque modelom, koji nažalost nije dočekao svoju proivodnu seriju...

Estoque je upotrebio aluminijumski ram Audi A8 modela, dodavši mu V8 motor Lamborghini Gallardo linije sa 556 ks, koji je svu snagu slao na sva četiri točka putem sedmostepenog menjača duplog kvačila. Prema očekivanjima, ova mašina je bila u mogućnosti da dostigne brzine od 305 km/h.

Pored dobrog izgleda, daleko lepšeg od originalnog Porsche Panamera modela, koji je izašao u isto vreme, ovaj projekat nažalost nikada nije ugledao serijsku proizvodnju. "Nakon predstavljanja u Parizu, naš koncept je dobio izvanredne kritike i medijsku pažnju, međutim, ispostavilo se da odbor VW grupacije nije previše ubeđen u njegovu fleksibilnost, preferirajući i gurajući napred proizvodnju Porsche Panamera četvorosed superautomobila", izjavio je glavni dizajner Mike Fernie.

Estoque model je zapečaćen 2009. godine, ali je vraćen u razmatranje godinu dana kasnije kada su prodaje kompanije Lamborghini počele da opadaju. Automobil je trebalo da stigne na ulice do 2012. godine, sa predproizvodnim modelom kreiranim kako bi odgovarao svim regulacionim merama prilikom sudara i zakonima o zaštiti pešaka.

Međutim, kompanija je ponovo izgubila finansijsku podršku za svoj projekat od samog vrha grupacije, sa Stefanom Vinkelmanom, tadašnjim izvršnim direktorom, koji je tvrdio da će Estoque dobiti jedino finansiranje izvodivosti od kompanije VW i ništa više. To je zapravo bio poslednji ekser u kovčegu ovog predivnog automobila.

Ideja stvaranja Lamborghini modela sa četvoro vrata i motorom sa prednje strane ipak jeste oživela kasnije sa modelom Urus, imenom koje se provlači još od 2008. godine i najranijih dana Estoque koncepta. Sa kupcima koji su potpuno odlepili za SUV automobilima, Urus je imao neverovatan uspeh po pitanju prodaje, tako da možemo pretpostaviti da je odluka kompanije Lamborhini bila prava. Sve to ipak nije dovoljno kako bi nas sprečilo da se pitamo šta bi zapravo bilo da je ova mašina ugledala svetlost dana.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group