Klasični francuski superkompakt vraćen u savršeno stanje

Kompanija Renault možda ne nudi više ni jedan interesantan Clio model, ali njegovo ime će u istoriji biti povezano sa jednim od najboljih kompakta svih vremena nazvanog po Williams Formula 1 timu...

Prelepi automobil koji vidite predstavlja Renault Clio Williams Phase I seriju i jedan od svega 390 primeraka koji su završili na ostrvu. Baš kao i svi automobili iz originalne grupe, ovaj posebni poseduje metalnu ploču na centralnoj konzoli na kojoj stoji broj #180. Predivni Clio Williams je nedavno prošao kroz iscrpljujući proces restauracije, koji je trajao 2.000 radnih sati i pretvorio ga u pravi vremeplov.

Renault Clio Williams modeli sa lakoćom mogu razlikovati od slabijih varijanti, pa čak i od sportskog Clio 16S modela, zahvaljujući Metallic Sports Blue nijansi koja je tada bila jedina dostupna opcija, zlatno finiširanim Speedline aluminijumskim točkovima i posebnim nalepnicama. Baš kao i daleko dostupniji 16S modeli, ovaj je posedovao haubu sa asimetričnim ispupčenjem, širim prednjim i zadnjim bokobranima, sportskim branicima u boji karoserije i hromiranim izduvnim cevima.

Unutar putničke kabine, Renault je ovaj model opremio kadicama, brojčanicima plavog lica i brojnim drugim plavim akcentima, koji dolaze u ulozi reference na Williams F1 tim. Nešto kasnije varijante imale su i šipere, ali ranija izdanja su dolazila bez njih, što ih je činilo lakšim. Ovaj posebni Clio Williams poseduje originalni Phillips kasetofon koji je takođe u potpunosti restauriran, kao i specijalni teget tepih sa specijalnim crnim patosnicama.

Ikonični francuski kompakt napaja dvolitarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dobar za 145 ks i 175 Nm obrtnog momenta. Ovo vam možda ne zvuči kao previše po današnjim standardima, ali svako ko nije upućen u istoriju mora imati na umu da se ovde radi o pero lakom vozilu sa minimalnim otiskom, koje teži 981 kilogram. Snaga ovog ultimativnog kompakta prenosi se na prednju osovinu putem petostepenog menjača, dok Williams izdanja zahvaljujući Renault Sport diviziji dolaze sa posebno tjuniranim vešanjem koje pruža čvršće ogibljenje i širi raspon točkova.

Ovaj model dolazi sa kompletnom servisnom istorijom i svom originalnom dokumentacijom. Na njegovom odometru nalazi se cifra od 208.277 pređenih kilometara, ali je automobil prešao svega 5.150 kilometara nakon restauracije. Sam projekat vraćanja ovog modela u savršeno stanje trajao je tri ipo godine, od decembra 2014. do maja 2018. godine, nakon čega je bio garažiran i brižno čuvan. Pored besprekornog stanja u kome se nalaze njegov enterijer i eksterijer, pogled ispod haube takođe otkriva ogroman rad koji je u ovaj automobil uložen.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group