Klasična Alfa koja i dalje osvaja srca vozača

Heri Metkalfi je čovek britkog uma i oštrog jezika, njega Bog voli, a on najviše voli da priča o automobilima...

U poslednjem snimku ovog čoveka, deluje da je on potpuno preskočio garažni deo svog predstavljanja kako bi odmah seo za volan predivnog Alfa Romeo GT Veloce 1600 modela iz 1966. godine. Poenta ovog videa bilo je utvrđivanje da li je manji motor 1600 automobila dovoljno dobar kako bi se nosio sa većim, kasnijim modelima italijanskog brenda. Na iznenađenje samog tvorca ove emisije, konačni odgovor je glasio da može.

Suptilan i prlično mekan, ali na određeni način i dalje potpuno fokusiran, Sprint GT Veloce uspeva da se predstavi kao veoma uzbudljiv model za vožnju pri malim brzinama. Metkalfi može biti viđen kako šalta i šalje motor u visok broj obrtaja, veselo se kikokući kao nestašno dete, usput ne jureći drumom preterano velikim brzinama. Metkalfi poredi vožnju ovog modela sa sportskim biciklama.

"Kada dostignete zanos brzine veće od 100 kilometara na čas vozeći motor, ne želite da idete brže. Ipak, kada sednete na današnje sportske motore koji mogu biti sasvim ogoljeni, nećete ni osetiti tu brzinu. Jednostavno, uvek idete brže nego što bi trebalo."

Sve ovo je postignuto sa 1,6 litara velikim inlajn četvorocilindrašem koji stvara svega 107 ks. Dvolitarski motor koji Metkalfi pominje u videu, u međuvremenu stvara prilično lepih 130 ks, a ova snaga dostizana je pri nešto nižim obrtajima od oko 5.500 rpm. Sa druge strane jedinica sa 1,6 litara zapremine voli nešto više obrtaja i razvija maksimalnih 6.000 rpm.

Manji motor je uprkos svemu bio dovoljno moćan kako bi izvukao 185 km/h, pružajući iskustvo koje vas nikako neće ostaviti ravnodušnim, kao što je Metkalfi naglasio, čak i ako se naviknete na nešto jaču jedinicu. Za kroćene snage i ubrzanja ovog malog Alfa modela zadužen je set disk kočnica, koje prema navodima test vozača deluju i dalje veoma dobro.

Ono što Metkalfi ističe kao mane ovog modela jesu njegove cene, koje rastu sve više, a ovo je oduvek bio problem sa Sprint GT Veloce linijama. Nešto kasnije, na tržištu se pojavio 1750 GT Veloce model koji je koštao 2.248 funti, te 1968. godine, dok je istovremeno E-Type Jaguar mogao biti priušten za 2.225 funti. U današnjoj protivrednosti cene ova dva modela iznosile bi oko 40.000 funti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group