Kineski proizvođači automobila traže 25% carine na uvozne evropske automobile sa velikim motorima

Kineski proizvođači automobila traže uvođenje 25% carina na velike automobile sa unutrašnjim sagorevanjem uvezene iz Evrope kao odgovor na odluku Evropske unije da poveća uvozne carine na kineske električne automobile do 38,1%.

Ranije ove nedelje, organizovan je sastanak iza zatvorenih vrata u Pekingu, koji je održalo Ministarstvo trgovine Kine kako bi se razmotrile opcije. Na sastanku su prisustvovali predstavnici kompanija SAIC, BYD, BMW, Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, Stellantis, i Renault, kao i najmanje dva druga kineska proizvođača automobila.

Cilj sastanka je vršenje pritiska na Evropu i lobiranje protiv novih carina na električne automobile. Prema rečima izvršnog direktora Bosch kompanije, Stefana Hartunga, ova objava može pokrenuti razgovore između Kine i EU jer carine koje je najavio Brisel dozvoljavaju reviziju.

U maju, kineski istraživački centar za automobile, povezan sa vladom, predložio je povećanje uvoznih carina na automobile iz Evrope sa motorima većim od 2.5 litara sa 15% na 25%. Podaci Kineskog udruženja putničkih automobila otkrivaju da je prošle godine iz Evrope u Kinu izvezeno 196.000 vozila sa motorima većim od 2.5 litara, što je povećanje od 11% u odnosu na prethodnu godinu. Dok je izvoz ovih vozila opao za 12% u prva četiri meseca 2024. na 44.000 jedinica, nemački proizvođači automobila su i dalje izvezli automobile u vrednosti od 1,2 milijarde dolara u Kinu ove godine.

Evropska komisija je ranije ovog meseca najavila carine na kineske električne automobile, koje variraju u zavisnosti od brenda. Na primer, SAIC je pogođen maksimalnom carinom od 38,1% na postojeću od 10%, dok je BYD prošao sa skromnijim povećanjem carine od 17,4%. Automobilski gigant Geely suočava se sa povećanjem carine od 20%, dok kompanije koje nisu pojedinačno istražene od strane komisije suočavaju se sa povećanjem carine od 21%.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group