Kineski brend BYD tokom sledeće godine može svrgnuti kompaniju Tesla sa trona

Nedavni uspeh kompanije Tesla predstavlja priču iz bajke...

Nakon što se približila bankrotu svega nekoliko godina ranije kada je pokušala da poveća proizvodnju Model 3 automobila, kompanija Tesla je ponovo najveći proizvođač električnih modela i neretko nadmašuje sveukupnu prodaju na evropskom tržištu. Međutim, kompanija BYD iz Kine u potpunosti je rešena da uspehu američkog brenda stane na put.

Cifre prodaje u poslednja tri meseca zaključno sa septembrom otkrivaju da je kompanija Tesla prodala svega 3.456 električna modela više od kineskog brenda, odnosno ukupno 435.049 jedinica u poređenju sa 431.603 jedinice prodate od strane BYD u trećem kvartalu. Ovo je najbliže što su ova dva proizvođača ikada prišla jedan drugom, dok sve može biti delimično pripisano zastoju u fabrikama kompanije Tesla, koji je izazvao prvi pad u prodaji tokom poslednjih dvanaest meseci.

Međutim, ovo je daleko od jedinog objašnjenja, jer se BYD već opasno približio kompaniji Tesla tokom drugog kvartala ove godine, sa američkom kompanijom koja je počela da posustaje još u prvom kvartalu. Prodaje kineskog proizvođača u periodu od poslednja tri meseca porasle su za 23% u poređenju sa drugim kvartalom i već se nalazi na putu da se izjednači sa američkim brendom tokom sledeće godine, čak i da se zastoji nikada nisu dogodili.

Ove poteškoće u proizvodnji kompanije Tesla povezane su sa pripremama za proizvodnju osvežene serije Model 3 Highland i Cybertruck modela, ubrzavajući progres kineskog brenda, dok su pojedini analitičari u potpunosti uvereni da će američki proizvođač biti svrgnut sa prvog mesta tokom finalna tri meseca ove godine.

Cifra od 431.603 prodatih modela kompanije BYD vezana je samo za električne modele, dok se sa standardnim i hibridnim modelima ona penje na masivnih 822.094 prodatih jedinica, što je ujedno čini najboljim proizvođačem u Kini. Ono što je još interesantnije, svega 9% od ukupne prodaje brenda BYD u trećem kvartalu zasnovano na izvozu na druga tržišta, što je porast za 4% u poređenju sa prethodnim kvartalom.

BYD je naravno pod budnim okom zvaničnika Evropske Unije, koji istražuju kineske subvencije za električna vozila i to na koji način one potencijalno štete zapadnim tržištima. Međutim, pojedina vozila kompanije Tesla takođe se kreiraju u Kini i potpadaju pod iste istrage kao i ona kineskih proizvođača. Vesti iz automobilske industrije ponekada deluju neinteresantnim i suvoparnim, ali je Elon Mask već najavio da želi da juri za volumenom prodaje, što će njegovu bitku sa kineskim brendom učiniti pravim trilerom tokom sledeće godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group