Kako su izgledali slavni dani kada su Fiat modele pokretali Ferrari agregati

Kada pomislite na italijanske kupe modele imena Dino, kompanija Ferrari će gotovo sigurno biti prvo što će vam pasti na pamet...

Međutim, ovde se ne radi o slavnom proizvođaču sportskih automobila, već drugom velikom italijanskom brendu Fiat, koji je 1967. godine kreirao svoju Dino liniju.

Smešten na aukcijskoj prodaji kuće RM Sotheby's, koja će se održati kasnije ovog meseca, automobil ove serije nastao je zbog toga što je Ferrari želeo da se takmiči u Formula 2 šampionatu i nije imao kapacitet da kreira 500 motore zahtevane radi homologacije. Kao rezultat, čelnici kompanije Ferrari okrenuli su se brendu Fiat kako bi kreirali potpuo aluminijumske V6 dvolitarske jedinice.

Nravno, kompaniji Fiat bio je potreban automobil u koji će smestiti svoj motor, nakon čega je rođena ideja za kreiranje Dino jedinice. Zamišljen kao egzibiciono vozilo, ovaj kupe dizajniran je od strane kompanije Bretone i predstavljen na 1967 Geneva Motor Show sajmu automobila. Model je debitovao nekoliko meseci nakon što je Pininfarina dizajnirao Spider liniju i posedovao je 270 mm dužu bazu točkova kako bi 2+2 konfiguracija sedišta bila omogućena.

Pored veće praktičnosti, ovaj kupe je bio veoma lep automobil i posedovao je sportski prednji deo sa kvad farovima i mrežastom prednjom maskom u obrascu pčelinjeg saća. Ovom delu dodati su i otvori za vazduh na prednjem braniku, praćeni aerodinamičnom karoserijom i stilskim enterijerom.

Snagu ovom modelu pruža redizajnirana trkačka jedinica kompanije Ferrari koja je stvarala 160 ks. Ova mašina bila je povezana sa petostepenim manualnim menjačem koji je svu snagu slao na zadnju osovinu putem diferencijala ograničenog proklizavanja.

Ovaj posebni Dino bio je podvrgnut potpunoj restauraciji bez ikakvih troškova, u procesu u kom su inžinjeri i mehaničari potpuno rasturili karoseruju i ogolili ga do metala, pre nego što su ga ponovo sastavili i ofarbali prepoznatljivom crvenom bojom. Štaviše, motor i transmisija potpuno su restaurirani takođe, dok su originalni Cromodora točovi dovedeni u stanje u kakvom su bili kada su bili novi. Finiš projekta predstavljalo je redizajniranje enterijera, opremljenog crnom kožom i drvenim akcentima.

Automobil je ponuđen bez rezerve i prema listi vožen je svega 40 kilometara nakon restauracije. Glavni rezultat ovog projekta zaista je zadivljujuć i za ovaj model se očekuje da će zaraditi između 49.752 i 66.341 evra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group