Kako je nastala jedna od najboljih serija kompanije Mercedes ikada

Više slika

Više slika

Deluje da poštovanje prema W124 mašinama iz jedne od najvoljenijih Mercedes-Benz linija sedan modela, sa serijama verovatno najbolje projektovanih modela ikada, iz dana u dan sve više raste…

Međutim, sada uz pomoć Džejsona Kamisa, možemo se podsetiti priče jednog posebnog izdanja W124 linije, tačnije njene 500E varijante. Ovaj posebni automobil projektovan je od strane kompanije Porsche kako bi pobedio BMW M5 na autobanu, ali je na kraju završio kao nešto daleko više od sportskog salona velikog motora - on je postao jedan od naprefinjenijih sedana koji su ikada došli iz Nemačke.

Kada je W124 linija debitovala, ona je posedovala revolucionaran dizajn, iz perioada u slavnoj istoriji kompanije Mercedes kada su inžinjeri nadmašivali računovođe. Ovaj automobil posedovao je vučni koeficijent od svega 0,26, revolucionarni sistem brisača, visok kvalitet izgradnje i brojne bezbednosne karakteristike.

Istovremeno, kompanija Mercedes susretala se sa jakom konkurencijom koja je dolazila sa istoka, tačnije od strane kompanije Lexus, koja je lansirala svoj LS400 model, uništavajući gotovo četvrtinu njene prodaje tokom noći. Pored toga, trokraka zvezda je i dalje tragala za odgovorom na E34 540i i M5 modele svog prvog i najvećeg rivala iz Bavarije.

Rešenje problema kompanije Mercedes bilo je postavljanje V8 agregata u W124 liniju, ali ne bilo kog V8 motora. M119 mašina predstavlja istu onu, samo sa manje turbo dodataka, koja je osvojila Le Mans 24 Hours trku ispod haube Sauber C9 modela. Ne samo da se ova osmocilindrična jedinica pokazala brza i pouzdana, već takođe i bolja na dino testu nakon iscrpljujuće trke od bilo koje u istoriji.

Međutim, šine rama W124 linije bile su previše uske kako bi smestile na svoje nosače ovaj veliki agregat, što je zahtevalo nešto dodatnih finesa kako bi projekat na kraju bio izveden do kraja. Jedan od najvećih problema bio je taj što su se inžinjeri kompanije Mercedes borili na dva fronta.

Sa novim šinama okvira i nosačima motora na mestu, pojavio se novi problem, koji je doslovno svakom inžinjeru predstavljao noćnu moru. Sa snagom od 322 ks i 480 Nm obrtnog momenta iz petolitarskog V8 agregata, Mercedes je zahtevao ugradnju vešanja i kočionog sistema šire SL varijante. Ovaj potez je zahtevao one posebne opruge amortizera koje na jasan način razdvajaju 500E od ostalih, slabijih modela W124 linije. Međutim, 500E je bio preširok kako bi stao na proizvodnu traku kompanije Mercedes. Tako da je Porsche ponovo pozvan u pomoć kako bi završio izgradnju legendardnog super-sedana.

Pored toga, Kamisa ističe da nipošto ne bi treblo da ovakav potez nazivamo saradnjom između dve kompanije. Iako je Porsche projektovao određene elemente 500E serije i omogućio njeno finalno sastavljanje, za razliku od Audi RS2 Avant, svi delovi i bazni dizajn ovde pripadaju kompaniji Mercedes.

Ovo takođe nije bio ni najefikasniji način proizvodnje, a čitav njen proces trajao je 18 nada, što su eoni čak i u standardima tog vremena. Karoserija 300E modela slala se u Porsche fabriku radi modifikacije, pre nego što se vrati nazad u pogon kompanije Mercedes, posle čega se slala u drugu Porsche fabriku radi konačnog sastavljanja i dalje na konačni put nazad do trokrake zvezde koja je vršila finalne inspekcije i isporuke.

Ovo je jedan od brojnih faktora zbog kojih je 500E koštao zapanjujućih 35% više od MMW M5 automobila, ali to je bila cena koja je došla kao rezultat stvaranja jednog od najboljih sedan modela ikada. Sa ubrzanjem do stotke iz mesta od svega 5,5 sekundi, 500E je bio brz kao superautomobil, čak i sa svojim četvorostepenim menjačem. Dodatno, za razliku od ostalih Mercedes modela velikih agregata, koji su nastali kasnije, 500E je upravljao i zaustavljao se kao prava sportska limuzina. Ova mašina predstavlja omaž savršenom inženjeringu i vrhunskom umeću autoindustrije, nastalom u ljutom takmičenju koje je iz kompanije Mercedes donelo samo ono najbolje i toliko ispred svog vreman da ni jedan drugi sedan nije mogao ni da se približi ovom izazovu.

N.Đ.

Izvor: Carscoops

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group