Kako je izgledala Megane linija koja je poželela da bude 911 GT3

Kompanija Renault poseduje veliku tradiciju kada se radi o kreiranju popularnih hečbekova, od kreiranja šasije za Audi Quattro 5 Turbo modela, početkom osamdesetih, do nedavnog dvoseda Megane RS Trophy-R automobila, kome je ova kompanija pružila karbonske točkove…

Nešto između ova dva primerka može biti 2008 Megane R26.R, automobile koji možete videti u galeriji i trneutno se nalazi na jednoj aukcijskoj prodaji. Ukoliko niste upoznati sa R26.R serijom, veoma je zamislite kao kompakt koji je poželeo da bude porše 911 GT3 i sve kockice odmah padaju na svoje mesto.

Sa već veoma sposobnom Megane R26 varijantom u svojoj bazi, inženjeri Renaultsport odeljenja potpuno su uklonili zadnja sedišta, zamenili zadnje vetrobransko staklo plastikom i umesto čelične haube dodali model kreiran od ugljeničnih vlakana. Titanijumski izduvni sistem prate lepljive gume kompanije Toyo, dok su sportska sedišta donosila trkačke pojase za vezivanje kao opciju.

Sve navedene promene učinile su model lakšim za 123 kg, za ukupan rezultat karbonskih modifikacija koji je iznosio 1.230 kg. Uprkos tome što kompanija Renault nije izvršila bilo kakve promene na dvolitarskoj turbo jedinici sa 227 ks, R26.R je ipak skratio svoj sprint za 0,5 sekundi do stotke, sa 6,5 koliko je potrebno standardnoj R varijanti.

Međutim R26.R se zasnivao na preciznosti i krivinama, posebno onim oko Nürburgring Nordschleife staze. Ovaj Megan je dostigao zavidno vreme od 8 minuta i 17 sekundi što ga je svojevremeno činilo najbržim proizvodnim modelom prednje vuče na Ringu, dok je francuski proizvođač dodao i nalepnicu kako bi svi budući kupci znali o kom automobilu je reč.

Do sada je bilo prilika da vidimo uporedne testove i vožnju R.26R modela u pratnji Mk2 Ford Focus RS linije, a potom i, u to vreme potpuno novog, Mk6 Golf GTi automobila na Nordschleife, ali je Renault tom prilikom predstavio nešto potpuno drugačije, daleko ispred pomenutih pratilaca.

Franscuski proizvođač je planirao izgradnju 450 ovakvih automobila u staroj Alpine fabrici, jer su prvobitno zahtevi za ovakvim vozilom bili veoma veliki, posebno na starom kontinentu i u Velikoj Britaniji. Pogled na unutrašnjost ovog posebnog modela otkriva nam da se ovde radi o jednoj jedinici od 230 koje su kreirane za ostrvo, ali ova činjenica nije predstavljala ekskluzivnost i ograničavala ga na taj deo Evrope.

Ovaj automobil je koštao 22.990 funti u Velikoj Britaniji kada je bio nov, ali u vreme pisanja ovog artikla, ponude za ovu posebnu jedinicu dostigle su cifru od oko 19.000, što samo znači da postoje mogućnosti prebacivanja bazne sume dok čekić aukcije udari nakon poslednje ponude.

N.Đ.

Izvor: Carscoops

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group