Uprkos reputaciji kompanije Volvo, koja važi za najbezbedniju, najsolidniju i najpraktičniju u svetu automobilizma, nisu baš svi automobili švedskog proizvođača stajali u ovim okvirima...
P1800 kupe model iz šezdesetih godina predstavlja automobil koji prvi pada na pamet, ali postoji još nekoliko, koji su toliko retki da su gotovo nepoznati danas, baš kao Sport P1900 iz decenije koja joj je prethodila.
Polovinom prošlog milenijuma, proizvođači automobila su poletno pristupali trendu pristupačnih sportskih automboila, baš kao što njihovi naslednici danas kreću putem električnih i krosover varijanti. Svaki respektabilni brend masovne proizvodnje koji je operisao po čitavom svetu imao je svoje male kabrilete, uključujući i legendarni Volvo, čiji je direktor bio inspirisan do te mere da je kreirao svoj roudster od fiberglasa nedugo za najvećim igračima na tržištu.
Pošto volvo nije imao ekspertizu u kreiranju plastičnih karoserija, kompanija je kontaktirala kalifornijsku kompaniju Glasspar, kako bi zajedno sa njom odradila ovaj deo projekta, postavljajući ga na cevastu čeličnu šasiju. Iako je ideja za kreiranje P1900 linije navodno došla od strane direktora kompanije Volvo, Asara Gabrielsona nakon što je video rane Corvette automobile, švedski proivzvođač ipak nije želeo ništa toliko mišićavo, ubacujući u svoju liniju 1,4 litara veliki ravni četvorocilindraš iz PV444 sedan modela, dobar za sedamdeset ks i opremljen duplim karburatorom.