Kako izgleda jedan od najvećih promašaja klasične ere kompanije Volvo

Više slika

Više slika

Uprkos reputaciji kompanije Volvo, koja važi za najbezbedniju, najsolidniju i najpraktičniju u svetu automobilizma, nisu baš svi automobili švedskog proizvođača stajali u ovim okvirima...

P1800 kupe model iz šezdesetih godina predstavlja automobil koji prvi pada na pamet, ali postoji još nekoliko, koji su toliko retki da su gotovo nepoznati danas, baš kao Sport P1900 iz decenije koja joj je prethodila.

Polovinom prošlog milenijuma, proizvođači automobila su poletno pristupali trendu pristupačnih sportskih automboila, baš kao što njihovi naslednici danas kreću putem električnih i krosover varijanti. Svaki respektabilni brend masovne proizvodnje koji je operisao po čitavom svetu imao je svoje male kabrilete, uključujući i legendarni Volvo, čiji je direktor bio inspirisan do te mere da je kreirao svoj roudster od fiberglasa nedugo za najvećim igračima na tržištu.

Pošto volvo nije imao ekspertizu u kreiranju plastičnih karoserija, kompanija je kontaktirala kalifornijsku kompaniju Glasspar, kako bi zajedno sa njom odradila ovaj deo projekta, postavljajući ga na cevastu čeličnu šasiju. Iako je ideja za kreiranje P1900 linije navodno došla od strane direktora kompanije Volvo, Asara Gabrielsona nakon što je video rane Corvette automobile, švedski proivzvođač ipak nije želeo ništa toliko mišićavo, ubacujući u svoju liniju 1,4 litara veliki ravni četvorocilindraš iz PV444 sedan modela, dobar za sedamdeset ks i opremljen duplim karburatorom.

Jedna stvar koju su Volvo i Corvette sportski automobili zapravo delili, bili su problemi po pitanju kvaliteta. Iako je švedski proizvođač doveo proizvodnju karoserija na domaći teren, one su bile slabe i P1900 je navodno bio veoma loše kreiran, tako da je nakon što je izvršni direktor otišao na odmor sa svojom ličnom jedinicom, toliko zamrzeo svoju liniju da je nedugo potom ugasio.

Zahtevi za 1900 Sports modelima bili su toliko niski da je kompanija Volvo kreirala svega 67 jedinica ovog modela između početka proizvodnje 1956. godine, sve do njenog kraja godinu dana kasnije. Čak i pored problema po pitanju kvaliteta, ružni prednji deo ovih automobila dodatno je odbijao kupce, ali se svakako uklapao sa opsesijom ljudi mlaznim avionima koja je vladala pedesetih godina.

Primerak retkog modela legendarnog švedskog brenda predstavlja šezdeset i petu jedinicu ove kratkovečne linije i uvežen je kao nov u SAD početkom 1957. godine, ostajući tamo četrdeset godina, nakon kojih je transportovan nazad u Evropu preko Atlantika, svom novom vlasniku, imućnom kolekcionaru iz Belgije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group