Kako bi svet danas izgledao da je Audi ostao u vlasništvu Daimlera

Zamislite svet u kome je Audi R8 korporativni rođak Mercedes AMG GT modelu, što ne bi moglo da se dogodi ni u paralelnom univerzumu...

Međutim, nešto slično je moglo da se dogodi u jednom delu istorije. Priča počinje pre šezdeset godina, kada je Daimler otkupio većinu deonica Auto Union, na zahtev Fridriha Flika, koji se zalagao za spajanje dve kompanije. Flik je bio glavni deoničar u oba tabora i koristio je svoj uticaj kako bi uspostavio dogovor jer je verovao da ove dve kompanije komplementiraju jedna drugoj.

Daimler-Benz AG otkupio je blizu 88 procenata Auto Union brenda i konačno je prisvojio poslednje deonice na novogodišnju noć 1959. Kada se ovo dešavalo brend Auto Union je konstruisao novu fabriku u Ingloštadu, a na kraju je odlučio da čitavu proizvodnju prebaci u nju. Daimler je završio tako što je otkupio Auto Union fabriku u Dizeldorfu, pre nego što je konačno prodao jednoj od svojih filijala 1962. godine.

Auto Union koristio je sredstva iz fabričke prodaje i dodatnih 340 miliona nemačkih maraka od kompanije Daimler, kako bi modernizovao svoje linije. Tokom asistiranja u ovom projektu, Daimler je poslao neke od najsposobnijih inžinjera u Ingloštad tokom 1963. godine. Ludvig Kraus nije došao praznih ruku i doveo je sa sobom tim zaposlenih i gotovo kompletno kreirani četvorocilindrični motor nazvan M118.

Ovo je bilo pravo čudo za Auto Union, jer je kompanija do tada proizvodila dvotaktne motore. Novi motor će konačno postati prvi posleratni Audi, predstavljen 1965. godine.

Daimler je konačno prodao svoje deonice kompanije Auto Union, a ona je od 1964. godine ostala u punom vlasništvu brenda Volkswagen. Međutim, Daimler tvrdi da njihov uticaj ostaje, jer je Kraus postao tehnički direktor kompanije i bio je upoznat sa brojnim Mercedes modelima koji su trenutno bili u razvojnoj fazi. Drugim rečima, trokraka zvezda želi da kaže, kako nikakvo čudo ne predstavlja što prvi Audi 100 razvijen od strane Auto Union deli određene komponente sa W119 modelima, ali i motor razvijen u pogonima kompanije Mercedes.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group