Japanski hiperautomobil ušao u Ginisovu knjigu rekorda zbog svog ubrzanja

U vrhuncu buma evropskih superautomobila i američkih sportskih behemota šezdesetih godina, najbolje vreme na četristo metara za modele koji izađu iz salona na ulice predstavljalo je sada već masivnih trinaest sekundi, sa prosečnom brzinom od svega 161 km/h...

Međutim, stvari su se do danas itekako promenile, sa japanskim Aspark Owl električnim hiperautomobilom koji je nedavno zvanično oborio svetski rekord na ovoj razdaljini, pri prosečnoj brzini od gotovo 322 km/h.

Postavljajući dva svetska rekorda u istom danu zapravo je daleko manje impresivno od dvadeset i tri, koliko je oborio glavni rival japanskog automobila, Rimac Nevera, početkom ovog meseca. Sa druge strane, Rimac je pomerio granice rekorda koji su gotovo svima nama poznati, uključujući i vreme od nule do stotke i vreme na četiristotine metara, dok je Aspark zemaljska letelica zapravo ušla u Ginisovu knjigu rekorda.

Dva rekorda koji je Owl model postavio na Elvington pisti u Engleskoj, poznatoj po Hamondovom udesu sa mlaznim automobilom, predstavljaju prosečnu brzinu veću od 309 km/h i prosečnu brzinu na četiristo metara, koja je iznosila 318,85 km/h. Mala razlika u ovim ciframa samo naglašava neverovatno ubrzanje hiperautomobila u prvih nekoliko sekundi nakon katapultiranja sa linije, pa sve do dostizanja neverovatnih 400 km/h.

Aspark kompanija nije najavljivala svoj pokušaj za postavljanje rekorda ubrzanja, ali je prethodno zabeležila 1,72 sekunde do stotke iz mesta, što je za dve stotinke brže od Nevera modela, tvrdeći da je u mogućnosti da ovu cifru spusti ispod 1,7 sekundi. Ovo zvuči prilično suludo, ali je ipak daleko manje uzbudljivo od šaltanja manualnog Lamborghini Murcielago modela do iste brzine uprkos tome što mu je potrebno duplo kako bi je dostigao. Naravno, ovim samo želimo da naglasimo da iako svi ovi snimci električnih modela dok lete pistama deluju impresivno, ne možemo ni opisati koliko oni čine da performanse deluju dosadno.

Bilo kako bilo, ono što obezbeđuje ovakvo ubrzanje predstavlja pogonski sklop sa četiri električna motora, koji stvaraju 1.985 ks i 2.000 Nm obrtnog mometa. Ova kvad postavka vuče energiju iz iznenađujuće malog baterijskog pakovanja od 64 kWh, mada kompanija Aspark tvrdi da je ono sasvim dovoljno kako bi se pružio prelazni opseg od 450 km, ali su ova merenja izvršena prema dosta optimističnijim i zastarelim NEDC protokolima. Japanska kompanija kreiraće svega 50 Owl modela, koji će na tržište stići sa cenom od 2,9 miliona evra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group