U vrhuncu buma evropskih superautomobila i američkih sportskih behemota šezdesetih godina, najbolje vreme na četristo metara za modele koji izađu iz salona na ulice predstavljalo je sada već masivnih trinaest sekundi, sa prosečnom brzinom od svega 161 km/h...
Međutim, stvari su se do danas itekako promenile, sa japanskim Aspark Owl električnim hiperautomobilom koji je nedavno zvanično oborio svetski rekord na ovoj razdaljini, pri prosečnoj brzini od gotovo 322 km/h.
Postavljajući dva svetska rekorda u istom danu zapravo je daleko manje impresivno od dvadeset i tri, koliko je oborio glavni rival japanskog automobila, Rimac Nevera, početkom ovog meseca. Sa druge strane, Rimac je pomerio granice rekorda koji su gotovo svima nama poznati, uključujući i vreme od nule do stotke i vreme na četiristotine metara, dok je Aspark zemaljska letelica zapravo ušla u Ginisovu knjigu rekorda.
Dva rekorda koji je Owl model postavio na Elvington pisti u Engleskoj, poznatoj po Hamondovom udesu sa mlaznim automobilom, predstavljaju prosečnu brzinu veću od 309 km/h i prosečnu brzinu na četiristo metara, koja je iznosila 318,85 km/h. Mala razlika u ovim ciframa samo naglašava neverovatno ubrzanje hiperautomobila u prvih nekoliko sekundi nakon katapultiranja sa linije, pa sve do dostizanja neverovatnih 400 km/h.