Istraživanje dokazalo da napredni vozački sistemi ne ispunjavaju kriterijume

Sistemi naprednih vozačkih asistencija postaju sve češća pojava u modernim automobilima, međutim kada korisnici urade nešto neočekivano, sudeći prema poslednjem istraživanju, one se i dalje bore da održe vozače bezbednim...

Poslednji test uključio je veliku kolekciju automobila brendova kao što su Tesla, Hyundai i Subaru koji poseduju drugi stepen autonomnih tehnologija, koje su dizajnirane kako bi pomogle vlasnicima u njihovim svakodnevnim zadacima tokom vožnje. Tokom testiranja, nastojalo je da se utvrdi kako se ova vozila ponašaju kada se drugo kreće sporo u njihovoj traci, u odnosu na to kako reaguju kada se automobil iz suprotnog smera zaleti u njihovu traku.

Rezultat prvog testa je bio prilično ohrabrujući, sa vozilima koja su u svih 15 testova usporavala i uspevala da izbegnu sudar sa sporim automobilom ispred sebe. U onome što se nazvalo „slučajem na ivici“, ni jedan sistem nije uspeo da zaobiđe čeoni sudar sa automobilom koji se kretao drugim pravcem, koji po scenariju upada u njihovu traku, tokom svih petnaest test pokušaja.

ADAS sistemi pokazali su se daleko boljim u testovima koji uključuju bicikle, izbegavajući sve bicikliste koji putuju u istom pravcu njihove trake. Kada biciklisti nisu imali isti pravac kao testirana vozila, u slučajevima kao kada bi biciklista spokušao da pređe ulicu, sudari su se desili u 33% pokušaja, a to nije nikako dobro, sudeći prema Gregu Brandonu, direktoru automobilskog inžinjeringa.

Kako se sada sugeriše, uprkos tvrdnjama da su ovi sistemi dizajnirani kako bi skinuli deo tereta sa vozača u toku putovanja, testovi su dokazali da i dalje moramo ostati potpuno budni i fokusirani, kako bismo mogli da izbegnemo bilo koji incident. Prethodni testovi pokazali su da ADAS sistemi imaju probleme i u drugim poljima takođe, kao što je održavanje pozicije u traci na pravim putevima.

Preko 77% korisnika tvrdi da su daleko zainteresovaniji za proizvođače koji popravljaju postojeće bezbednosne sisteme, daleko više nego za stizanje autonomnih automobila. Od kada su organizacije krenule da češljaju automatizovane vozačke karakteristike, vozači ne žele da postanu ništa manje spektakularni po pitanju tehnologije, dok je 85% ispitanika izjavilo da su potpuno nesigurni u samoupravljajuće automobile.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group