Ferrari 365 GT NART Spyder - retki klasik bogatog pedigrea i zapanjujućeg izgleda

Priča o tome kako je 1969 Ferrari 365 GT NART Spyder model nastao prilično je fascinantna, ali je potrebno znati da je čak i njegov tvorac, Luiđi Čineti Mlađi smatrao da je on jedan veoma ružan automobil, takođe...

U intervjuu datom za The Car Experience 2014. godine, Luiđi Mlađi je ovo svoje delo nazvao propuštenom prilikom: „On je mogao biti zaista uglađen automobil“, prisećao se Čineti. „Njegovo upravljanje je odlično, samo automobil deluje jako čudno“.

„Njegov dizajn nije ispao identično kako je prvobitno palanirano, sa oko 70% onoga što je zapravo trebalo da ispadne, što je za mene prilično tužno. Smatram to svojom ličnom greškom zbog toga što nisam ostao dovoljno uključen u projekat.“

Čineti je izjavio da je automobil za oko dvadeset centimetara viši nego što bi trebalo i da je nagib šoferšajbne posebno ugrozio njegov oblik. Njuška ovog modela, u međuvremenu, insirisana je Ferrari 512 BB LM modelom, što je potpuno očigledno kada pogledamo farove, mada maska hladnjaka nije ovoj nesrećnoj mašini donela ništa više sreće.

Međutim, izgled je ono što je u potpunosti zasenilo sve što je ovaj automobil zapravo trebalo da bude. Čineti je sin Luiđija Činetija koji je osnovao NART 1958. godine i trkao se sa Ferrari modelima dugo. Njegov odnos sa brendom na kraju je doveo do razvijanja 25 275 GTB/4S NART Spyder modela i večnog poštovanja koje je imao u očima legendarnog Enca.

Kao i njegov otac, Čineti mlađi, poznat u užim krugovima kao Koko, takođe je bio trkač, obarajući zemaljske rekorde i osvajajući titule u Le Mans takmičenjima. Do sredine osamdesetih, Čineti mlađi je poželeo da kreira svoj lični Spyder model i krenuo je u ovaj projekat bazirajući se na 1969 Ferrari 365 GT 2+2 liniji.

365 GT automobil imao je 4,4 litara veliki V12 agregat i bio je smešten na cevastoj čeličnoj šasiji. Sa 801 jedinicom kreiranom, on je bio daleko manje skupocen u poređenju sa ostalim modelima koje je imao opciju da koristi za svoju bazu.

Nakon što je originalna šasija uklonjena i zamenjena aluminijumskim panelima, Koko je procenio da će automobil težiti oko 453 kg manje od svog fabričkog izdanja. Zahvaljujući tjuning projektu u motornom segmentu, 275 GTB/4S Nart model je mogao ubrzati do stotke iz mesta za šest sekundi.

Koko je uspeo da kreira svega dva primerka ove mašine i ova koju vidite u našoj galeriji predstavlja drugu jedinicu. Ovaj automobil je čitav svoj vek proveo u Nemačkoj, dok je, sudeći prema Autogalerie, kući koja je zadužena za njegovu prodaju, za to vreme prevalio svega 5.000 kilometara.

Naravno, ovo je danas redak klasik u savršenom stanju i niske kilometraže, sa zvaničnim pečatom kompanije Ferrari, ali da li je njegov izgled koji ni rođena majka ne može da voli previše velika prepreka prilikom njegove kupovine, čak i za nekoga ko želi veliki komad istorije i jedan model koji je pao u zapećak autoindustrije, predstavljajući veoma vredan promašaj bitnog pedigrea sa cenom od 1,3 miliona evra ostaje da vidimo.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group