Evo koliko Ferrari zaradi od jednog prodatog automobila

Automobilska industrija u čitavom svetu prolazi kroz zaista izazovnu fazu, zahvaljujući brojnim faktorima…

Glavni od njih svakako je pandemija korona virusa koja je ljudima onemogućila kretanje, pa samim tim i kupovinu, dok su mnogi takođe osetili strah za budućnost i odlučili da svoje teško stečene novce ipak sačuvaju u slamarici. Takođe, u faktore se može ubrojati i usporeni rast na kineskom tržištu, pooštravanje kontrole emisija, orijentisanje prema održivim modelima i nejasni propisi vlada brojnih država.

Ipak, stvari u samom vrhu automobilske industrije po svemu sudeći nisu isti, jer su skoro svi najveći brendovi doživeli neverovatni rast u proteklih nekoliko godina. Ime koje se konstatno nalazi na vrhu te liste jeste Ferrari. Italijanski brend prodao je rekordni 10.131 automobil tokom prošle godine, praveći masivni profit od svake prodate jedinice. Prema poslednjem izveštaju koji je objavila Fiat Group World, Ferrari je imao marginu zarade na svakom vozilu od 23.2 procenta. Ako se malo pozabavimo matematikom, to znači da je svaki prodati Ferrari slavnom brendu doneo 86.369 evra čiste zarade.

Rad po ovoj marži je prosto neverovatan, posebno uzimajući u obzir stanje tržišta. Ipak, mora se uzeti u obzir i činjenica da prošla godina nije bila jedinstvena kada se radi o profitu slavnog brenda – oni se nalaze na samom vrhu ove liste već nekoliko godina za redom.

Kako bi nam pojasnili stvari, izveštaj ove publikacije uporedio je radne marže Ferrari brenda sa drugim proizvođačima. Po njihovim podacima, nemački gigant BMW mora prodati 30 vozila kako bi zaradili isto koliko i Ferrari, dok VW mora prodati čak 56 jedinica. Mercedes mora prodati 67, dok situacija postaje zaista neverovatna kada se govori o brendovima sa srednjeg tržišta, jer Nissan mora prodati 928 modela, a Ford 908.

I dok Ferrari iz godine u godinu doživljava sve veći rast, prema poslednjim podacima, ova 2020. neće biti toliko dobra za njih, baš zbog pandemije korona virusa koji je obustavio proizvodnju, potražnju, ali i prodaju. Međutim, pošto zvaničnici brojnih zemalja tvrde da se svetlost na kraju korona tunela nazire, možda će Ferrari imati dovoljno vremena da nadoknadi propušteno. Ostaje da vidimo.

Lux Life

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group