Dizel, ili benzinac?

Ovo je najčešće pitanje koje muču muškarce - da li da kupim benzinca ili dizelaša???


Odlučili smo da pokušamo da odgovorimo na ovo teško pitanje. Ova dva tipa motora bitno se razlikuju i upravo te razlike mogu da vas nateraju da napravite odabir. Vozači uvek uzimaju u obzir održavanje motora, pouzdanost, trajanje, ali ono što je definitivno najbitnija stavka je pitanje - koji se najviše isplati?

Prvo pitanje koje morate sebi postaviti je šta je vaš favorit. Iako muškarci često dođu do ovog pitanja, uglavnom svi vozači imaju svog favorita. Ako ste vezani za benzince ili dizelaše i do sada ste zadovoljni sa njima, onda nema potrebe da išta menjate, jer kako kažu, šta je dobro ne treba menjati.

Ekologija je takođe vrlo važno pitanje. Koliko se zapravo zalažete za ekologiju i očivanje životne sredine? Iako veoma mali broj vozača uzima ekologiju u obzir kada je reč o ovom pitanju, smatramo da je ovo vrlo važno, jer nam od toga zavisi budućnost. Iako je ovo vrlo diskutabilna tema, pojedina istraživanja pokazuju da su benzinci manji zagađivači, pa je u ovom slučaju bolje sesti u benzinca.

Sada prelazimo na najbitnije stavku, a to je POTROŠNJA. Ako se odlučite za dizela cena goriva će vam biti jeftinija, ali će vam troškovi za održavanje biti veći, dok je sa benzincima stvar obrnuta. Dizel gorivo je jeftinije od benzina, pa je ovo jedna od glavnih razloga zog kojih se ljudi opredeljuju za dizelaše.

Kao što smo već rekli, održavanje je veoma važno i bitno i to je još jedna vrlo važna stavka koja interesuje svakog vozača. Istraživanja su pokazala da su dizel motori dugotrajniji i da pružaju veći broj pređenih kilometara. Kada pogledate oglase polovnih automobila, retko ćete naći dizela koji je prešao ispod 200.000 kilometara. To je dokaz da su ovi motori spremni da pređu velike kilometraže. Naravno i ovo nosi rizik. Nikada ne možete biti sigurni šta će kada da otkaže, pogotovo kada je reč o polovnom vozilu. Pored kvara na sistemu ubrizgavanja, nakon 200-300.000 km, raste verovatnoća da će otkazati i turbo ili zamajac dvostruke mase. Sve to košta veoma mnogo, od par stotina do par hiljada evra u zavisnosti od modela i vašeg majstora kod kojeg popravljate automobil.

Benzinci u drugu ruku takođe imaju mane. Sada je sve manje jednostavnih, atmosferskih benzinaca koji sa sobom nose nizak nivo rizika. Čak i u 10-15 godina starim vozilima, prisutni su EGR ventili (ventili regulacije sistema recirkulacije izduvnih gasova motora), indukcioni kalemi paljenja i senzori kiseonika. Ipak, popravka benzinca u većini slučajeva ispadne mnogo jeftinija.

Dakle šta činiti?

Pravo pitanje koje sebi morate postaviti je KOJI STE TIP VOZAČA. Ovo će vam najbolje pomoći da odlučite da li je za vas benzinac ili dizelaš.

Dakle, da li godišnje prelazite male relacije ili prelazite veliki broj kilometara? Ako godišnje pređete oko 10.000 kilometara i to uglavnom u gradskim uslovima, onda je benzinac vaša opcija. Dizelaši koji se voze većinom u gradu, bez "produvavanja" po autoputevima, mogu patiti od začepljenih filtera čađi, a sama regeneracija motora neće biti dobra ako je auto konstantno u gradskim uslovima. Ako prelazite veće kilometraže i često putujete otvorenim putevima i autoputevima,onda je dizel za vas. Rade na radnoj temperaturi, pri optimalnom broju obrtaja i opterećenju i takav režim eksploatacije im odgovara. Ukoliko se održavaju kako treba, dobri dizel agregati mogu da traju na ovaj način veoma dugo i da pređu ogroman broj kilometara.

Uzeći u obzir sve činjenice, ne možemo reći da je bolji benzinac ili dizel. I jedna i druga vrsta vozila imaju svoje mane i prednosti, ali u zavisnosti od vašeg načina vožnje, možete lako načiniti vaš izbor.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group