Da li širina gume utiče na performanse po snegu?

Vlada uvreženo mišljenje da uske gume bolje prijanjaju na snegu, međutim, neretko možemo naići na argumente zbog čega su šire gume ipak superiornije jer pružaju širu površinu, što logično rezultira boljim prijanjanjem...

Sa druge strane, još uvek ostaje pitanje ko je ovde u pravu? Upravo zbog toga Tyre Reviews kanal je odlučio da konačno razreši ovu dilemu i predstavi nam sve rezultate u novom videu. Sve gume koje su ovi ljudi testirali dolaze iz kompanije Hankook, sa tri najšira modela iz iste linije i najtanjim modelima koji stižu sa različitim šarama, što itekako može uticati na njihove performanse.

Prema tome, šta su njihova otkrića donela i koja vrsta guma pruža najbolje performanse? Iz subjektivne perspektive, ništa nije moguće sa sigurnošću tvrditi. Voditelj je izjavio da su se sve gume dobro pokazale na test stazi, uz samo nešto manjih razlika u osećaju tokom vožnje. Ono što testovi jedino sa sigurnošću vide kao prednost, jeste to da dodatni bočni zidovi najužih guma čine da vožnja neravnom, snegom prekrivenom stazom bude nešto komfornija.  

Nažalost, podaci čitavog testa nisu od neke preterane pomoći, tako da ni najšire, ni najuže gume nisu bile ništa značajno brže u uporednim testovima. Štaviše, druga najuža guma 225/45 R18 imala je najbolje vreme kruga od 82,29 sekundi, što je nešto ispod jedne sekunde brže od onoga što je automobil imao sa 205/60 R16 gumama i za oko 2,4 brže sekunde od kombinacije najširih modela, sastavljene od 255/35 R19 napred i 275/35 R19 pozadi.

Podaci dobijeni od strane ljudi sa ovog kanala postaju još konfuzniji kada se radi o testovima kočenja i ubrzanja. Iako su najuže gume definitivno bile najbrže na startu, njima je trebalo najviše vremena u testu kočenja, međutim, za normalnog vozača izbor je sasvim jasan jer je po snegu najvažnija mogućnost brzog zaustavljanja.

Na kraju, kada su se rezultati svih testova sabrali, najuže gume su izašle kao blagi pobednici, ali kako ljudi sa ovog kanala tvrde, razlike između njih su veoma male. Zapravo, one su toliko male, da sastav gume i obrazac šare prave daleko veći uticaj na performanse.

Ovo zapravo može biti nešto što se ovde dogodilo, jer ako oduzmete najuže gume, koje poseduju tri različita obrasca šare i pogledate samo tri ostala kompleta, razlike u njihovim performansama potpuno su zanemarljive. Stoga, ukoliko tragate za najboljim mogućim performansama svake zime, onda je potrebno da tragate za dizajnom šare i sastavom gume, a ne njenom širinom.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group