Brojni luksuzni brendovi u potpunosti su izbacili vodeće sedan modele, dok drugi polako iščezavaju...
Nekada su vodeći sedan modeli bili ponos i radost mnogih proizvođača automobila jer su se nalazili na vrhu ponude i uključivali najbolje od najboljeg kada se radi o opremi. Neka od tih unapređenja bi se vremenom prelila i na modele niže klase, što je činilo ove luksuzne sedane još važnijim.
Ukoliko se brzo prebacimo na današnje vreme, u tržištu zasićenom SUV opcijama, čini se da su vodeći sedani stvar prošlosti. Iako su nam BMW i Mercedes dali nove verzije 7-serije i S-klase, kao i potpuno nove električne pandane, oni su izuzeci.
Audi A8 trenutno izgleda napušteno, iako povremeno postoje nagoveštaji i glasine o potpuno novom modelu. Međutim, špijunski fotografi nisu naišli ni na jedan prototip, a najnoviji izveštaji sugerišu da je automobil odložen do najmanje 2027. godine.
Upkos zapostavljanju, Audi of America je prošle godine prodao 2,259 jedinica. To je kap u moru, ali prodaja je zapravo porasla za 42% od 2022. godine.
Slična priča je i sa Lexus brendom, gde LS pokazuje svoje godine uprkos nekoliko poboljšanja tokom godina. Međutim, model se nije pokazao tako dobro kao A8, jer je prodaja pala za 16% na 2,234 jedinice u 2023. godini.
Kod Maserati brenda, Quattroporte je star više od jedne decenija i kompanija je nedavno objavila da je električna zamena odložena do 2028. godine. Naravno, pošto je reč o Maserati modelu, verovaćemo kada to vidimo.
Brojni vodeći sedani su takođe nestali poslednjih godina. Cadillac CT6 i Lincoln Continental su bez ceremonije ukinuti u Americi, dok je Acura RLX izbačena skoro pre pet godina. Infiniti, s druge strane, nema vodeći sedan veoma dugo. Čak je i Jaguar, koji je bio u procesu razvoja novog XJ, u poslednjem trenutku rešio da odustane. Međutim, brend radi na nekoj vrsti naslednika.
Šta vi mislite? Da li je doba vodećih sedana završeno ili je samo spremno za oživljavanje?