Da li gume pod manjim pritiskom pomažu performansama na pravcu

U svetu profesionalnih trka ubrzanja, nizak pritisak u gumama ne smatra se često dobrim za održavanje performansi...

Međutim, ostaje pitanje da li se ovako nešto može reći i za normalne pneumatike, koje koristimo u svakodnevnim automobilima. Driven Media kanal odlučio je da sazna ovo uz pomoć svoje Mazda Miata mašine, kojoj je smanjen pritisak u gumama. U nizu testova, ljudi iza ovog kanala odlučili su da napumpaju svoje gume do maksimalnog pritiska, za koji smatraju da je bezbedan, pa sve do najnižeg mogućeg, koji će ostaviti automobil funkcionalnim. Ovo znači da su oni odlučili testiraju sportski model sa gumama koje variraju od 70 PSI do 5 PSI.

Nauka koja se krije iza nečega kao što su naše gume, koje neretko olako shvatamo, zapravo je veoma kompleksna i upravo su one te koje donose najveće prednosti u zavisnosti od upotrebe automobila. Stoga, ispumpane gume, po pitanju trkanja, definitivno donose širu kontaktnu površinu zbog toga što su njihove stranice šire ka spolja, a njihova mekoća čini obim točka manjim. Na velikim lepljivim gumama za trke ubrzanja, šara pneumatika skuplja ukupnu veličinu točka, što vozačima daje prednost pri nižim brzinama, ali se oni zatim šire kako se brzina povećava.

Mekše gume bi takođe trebalo da omoguće bolju raspodelu kilaže na zadnjem delu vozila, što takođe može pomoći sa dodatnim prijanjanjem na asfaltu. Pored toga, pošto su bočne stranice guma mekanije, one bi trebalo da se zagrevaju brže. Sve ovo pomaže kada želite da se trkate sa nekim na pravcu, ali u ovom slučaju moramo imati na umu da govorimo o normalnoj uličnoj gumi na sportskom automobilu, sa dosta manje snage od zvaničnih dragstera.

Uprkos tome što razlika između trka na četristo metara i borbi između nabudženih i standardnih modela nije toliko različita, ovakvo testiranje sugeriše, ali ne potvrđuje, da manje pritiska u gumama zaista povećava ubrzanje, do određene tačke naravno.

Video dokazuje da pritisak i modulacija pneumatika u trkama ubrzanja predstavljaju mračnu umetnost, a upravo zbog toga se rezultati testova nalaze na margini greške. Kako bi osigurali zlatnu sredinu, ljudi iza ovog kanala izmerili su da je Miata model najbrži sa pneumaticima napumpanim između 10 i 20 PSI. Sve manje od deset može uticati na performanse, ali ono što ostaje kao činjenica, jeste da visoki pritisak ne utiče preterano na brzinu automobila.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group