Novi Chrysler Crossfire bi svakako morao biti bolji

Više slika

Više slika

Iskonski konkurent modelu Corvette će definitivno pomoći FCA grupaciji u borbi protiv General Motorsa.

Početkom milenijuma, Chrysler je postao partner sa kompanijom Daimler-Benz. Rezultat ovog udruživanja i dan danas može biti viđen u modelima Charger i Challenger koji su bazirani na starijim modelima Mercedes E klase. I dok su neki od ovih Daimler-Chrysler proizvoda i dalje popularni, ostali su izumrli kao dinosaurusi. Stručnjaci smatraju da jedan poseban model zaslužuje da bude vraćen u život i to je Crossfire. Možda se ne sećate modela Chrysler Crossfire, ali mi želimo da vas podsetimo na sve ono što je jedini sportski automobil ove kompanije učinilo neodoljivim.

Chrysler Crossfire je bio sportski dvosed i automobil sa pogonom na zadnjoj osovini koji je prodavan od 2004. do 2008. godine. Bio je dostupan u kupe ili kabriolet varijanti i delio je 80% komponenti sa R170 Mercedes-Benz SLK. Iako je automobil nosio znak brenda Chrysler, ljudi su u suštini kupovali povoljan nemački spotski automobil. Standardan V6 motor modela Crossfire je imao zapreminu 3,2 litre, stvarao je 215 ks i 310 Nm obrtnog momenta. Model nije bio preterano moćan, ali je do sto iz mesta sa šestostepenim manualnim menjačem sprintao za solidnih 6,4 sekunde. Na tržištu je takođe postojala i mnogo snažnija verzija SRT-6 sa V6 agregatom zapremine 3,2 litre i unutrašnjim sagorevanjem. Ova verzija je bila nagruvana do 330 ks i 410 Nm obrtnog momenta.

SRT-6 nije bio dostupan sa manualnim menjačem, već sa petostepenim automotikom koji je bio dovoljno dobar kako bi razvijao sto iz mirovanja za samo 4,8 sekundi. Zapravo, ova verzija Crossfire modela je bila ista kao Mercedes-Benz SLK32 AMG. Svima je dobro poznato da Crossfire nije predstavljao veliki tržišni uspeh, ali je sada definitivno pravo vreme da FCA grupacija osvetla sebi obraz i postavi na njegovo mesto ovaj izvanredni model automobila. Ako kompanija Chrysler želi da u bilo kom slučaju ostane relevantna, mora da dokaže sposobnost izgradnje iskonski uzbudljivog vozila. FCA grupa je nedavno ubila Dodge Viper, tako da je sada novi Fiat 124 jedini sportski automobil sa dva sedišta u celokupnoj njihovoj postavci (osim ako ne računate Ferrari - što je pomalo suludo).

Fiat 124 je veoma dobar i sposoban, ali svi smatraju da je FCA grupaciji pre svega potreban automobil koji je bliži rival modelu Corvette. 124, čak i sa Abarth verzijom, poseduje svega 164 ks. Crossfire bi veoma lako mogao da iskoristi najnovije čudo kompanije o kome svi govore, twin-turbo Pentastar V6 motor. Ovaj novi pogonski sklop će najverovatnije imati direktno ubrizgavanje i proizvoditi oko 400 ks. Dodge bi trebalo uskoro da zameni zastarele modele Charger i Challenger sa novim generacijama, tako da bi izrada skraćene verzije platforme za Crossfire ispala veoma dobar posao. U slučaju da kompanija uspe da napravi svoj novi motor za ovaj model, kao i novu šasiju, veoma lako može izbeći pravljenje iste greške napravljene sa originalnim Crossfire automobilom.

Ne postoji sumnja da svi ljubitelji automobila cene Crossfire, ali je veoma teško poreći da je bio zastareo, čak i onda kada je bio nov. R170 SLK, na kome je Crossfire bio baziran, je završio karijeru davne 1996., što znači da je 2008. godine Chrysler prodavao nemački automobil koji je razvijen više od 20 godina ranije. SLK32 AMG jeste trajao do 2004. godine, ali je to i dalje četiri godine pre nego što je Crossfire izašao iz fabrike. Smatramo da bi, ako Chrysler odluči da ponovo pokrene Crossfire, ovoga puta morao osigurati da automobil ide korak ispred svog vremena. Kreiranjem novog motora i šasije, Chrysler bi mogao da učvrsti svoj model Crossfire na putu do sigurnog uspeha.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group