Kineski proizvođač automobila BYD planira da preusmeri proizvodnju električnih vozila (EV) u Evropu i da se snabdeva lokalnim dobavljačima kako bi se suprotstavio EU carinama...
Ova strategija dolazi kao odgovor na izazove koje postavljaju carinske takse koje su nametnute na automobile proizvedene u Kini.
BYD je najavio da će većina električnih vozila koja prodaje u Evropi biti lokalno proizvedena, dok se takođe usredsređuje na to da se izbegnu finansijski gubici zbog visoke carine. Kineska marka se suočava sa dodatnom taksom od 17% na postojeću stopu od 10% za vozila proizvedena u Kini i izvožena u Evropu. Tokom Pariskog salona automobila, izvršna potpredsednica BYD, Stela Li, istakla je da će kompanija proizvoditi mnoge komponente u Evropi, sastavljati baterijske pakete u fabrikama u Mađarskoj i Turskoj, dok će baterijske ćelije biti uvezene iz matične zemlje.
Li je dodala da će većina EV modela koje BYD planira da proda u Evropi biti proizvedena u Mađarskoj. Kompanija takođe ima cilj da kupi što više delova od evropskih dobavljača, kao i od drugih kineskih dobavljača koji trenutno postavljaju fabrike u Evropi.
BYD još uvek odlučuje da li će troškove carina prebaciti na potrošače ili ih apsorbovati sami. Zbog carina, ne očekuju da će prodavati automobile u Evropi po ceni manjoj od 30.000 evra (oko 33.700 dolara). "Ne slažemo se oko izračunavanja... to nije fer procena," rekla je Li. "Političari bi trebalo da se drže podalje od carina, dodajući više troškova u autoindustriju i zbunjujući situaciju."
Kao deo BYD strategije u Evropi, kompanija planira promene u svom nemačkom poslovanju nakon razočaravajuće prodaje u toj zemlji. Prošle godine, BYD je prodao nešto više od 4.000 vozila u Nemačkoj, ali su se prodaje smanjile na manje od 1.500 u prvoj polovini 2024. godine. Li je izjavila da je to rezultat nedovoljne izgradnje potrebne infrastrukture, a u avgustu je odlučila da kupi nemačkog distributera Hedin Electric Mobility kako bi preuzela veću kontrolu nad prodajom na tom tržištu.
"Videćete promenu vrlo brzo – videćete mnogo BYD automobila na ulicama Nemačke," dodala je Li. BYD očigledno očekuje da će napraviti značajniji uticaj, bez obzira na to da li je Nemačka spremna za to ili ne.