Brembo očekuje prelazak na elektrifikovane kočione sisteme

Više slika

Više slika

Brembo, čuveni brend koji se bavi kreiranjem kočionih mehanizama, veruje da će elektrifikacija vozila rezultirati dramatičnim porastom zahteva za sistemima kočenja na struju...

Za razliku od tradicionalnih hidrauličnih kočionih sistema, postavka električnih kočionih sistema koristi se u bukvalno svim hibridnim i električnim vozilima koja se trenutno nalaze na tržištu. Baš kao i električno upravljanje, kočnice ovog tipa omogućuju proizvođačima da kreiraju osećaj i odgovor u zavisnosti od vozačkih preferenci i samih karakteristika automobila.

Razgovarajući sa novinarima na temu elektrifikacije kočionih sistema, izvršni direktor kompanije Brembo, zadužen za njih, Đovani Kanavoto, izjavio je da zahtevi za ovakvim postavkama ne prestaju da rastu.

„Električni kočioni sistemi postaće najveći trend tokom sledeće dekade. Kočenje uz pomoć struje proizvođačima zaista pruža fleksibilnost prilikom tjuniranja.“

„Mi smo ih već koristili u Formula 1 šampionatu, dok u automobilima budućnosti mogu biti dizajnirani za vozače i kreirati mekan ili čvrst osećaj, duži ili kraći put pedala, baš kao i svi vozački modovi trenutno namenjeni vešanju i upravljanju.“

„Većina proizvođača izrazila je želju za elektrifikacijom celokupnih vozila, nevezano sa njihovim pogonskim sklopom. Električni kočioni sistemi ne zavise od električnog motora u pogonskom sklopu, a za njih nam čak nisu potrebni ni sistemi od 48 volti“, nastavio je Kanavato.

Proizvođač kočnica konačno vidi budućnost u kojoj će se celokupna industrija prebaciti sa hidrauličnih na električne sisteme. Sudeći prema direktoru brenda Brembo, ova evolucija će biti slična onoj koja se dogodila kada se sa doboš prešlo na disk kočnice.

„Mi ćemo još uvek morati  da radimo na algoritmima, jer električni sistemi teže ka tome da prikažu nestabilne karakteristike. Potpuno je jasno da pred nama stoji dug put i veliki posao, ali celokupno usavršavanje sistema predovaće svoje prednosti, jer su električni signali daleko lakši za korišćenje od hidrauličnih, dok će žičani sistem pojednostavniti arhitekturu vozila.“

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group