BMW planira da lansira prilagodljive automobile sa E Ink tehnologijom promene boje u naredne tri do pet godina, a inženjer koji stoji iza ove tehnologije veruje da bi E Ink mogao postati standard za sve BMW modele...
Tehnologija, koja troši minimalno energije, još uvek mora proći rigorozna testiranja pre nego što postane dostupna širem tržištu.
Da li ste ikada poželeli da promenite boju svog automobila, ali niste želeli da platite hiljade za presvlačenje ili ponovno farbanje? BMW bi mogao biti samo nekoliko godina udaljen od toga da prilagodljive E Ink boje postanu dostupne na serijskim automobilima.
Nemački brend prvi put je predstavio svoju intrigantnu tehnologiju promenljive boje početkom 2022. godine, a od tada je tehnologija unapređena i sada može prikazivati složene oblike i šare u različitim bojama, koje se mogu menjati u trenutku. Iako su mnogi mislili da ova tehnologija nikada neće postati komercijalna, inženjer koji ju je razvio, dr. Stela Klark, rekla je „Da“ kada su je pitali da li bi mogla biti dostupna za tri do pet godina.
„Vizija bi bila da ovu tehnologiju učinimo dostupnom široj bazi kupaca, a san je da u fabrikama automobila više ne postoje tradicionalne kabine za farbanje, već da svaki automobil dobije E Ink i da svaki može promeniti boju,“ rekla je dr. Klark tokom medijskog događaja u Australiji. „Istina je da verovatno neće biti najisplativija stvar u početku, pa mogu zamisliti da prvo bude dostupna na selektivnim tržištima, a zatim se, nadamo se, proširi.“
Osim što omogućava prilagođavanje boje u hodu, dr. Klark ističe da bi vlasnici mogli menjati boju automobila iz crne u belu tokom toplog vremena kako bi ga održali hladnijim. Sistem troši veoma malo energije za rad.
„Napaja se elektricitetom, i svaki mali segment treba dva kontaktna mesta. Kada primenite mali napon, boje se menjaju, ali kada uklonite energiju, boja ostaje ista,“ objasnila je. „Kada je automobil isključen, ostaje iste boje. Ne troši energiju da bi održavao boju! Nijedno svetlo to ne može. Promena boje celog automobila zahteva samo oko 20 vati, što je jednako potrošnji jedne sijalice ili LED trake u vratima.“
Iako je tehnologija uzbudljiva, postoje brojni bezbednosni izazovi koje je potrebno rešiti. Na primer, zakonodavci širom sveta neće dozvoliti automobilima da menjaju boje na način koji bi mogao ometati druge vozače. Dr. Klark smatra da bi bilo najbolje da E Ink menja boju samo kada je automobil u stanju mirovanja.
Popravka vozila sa BMW E Ink tehnologijom u budućnosti mogla bi biti skupa, ali to bi mogao biti trošak stila koji su neki spremni da plate.
BMW tehnologija promenljive boje putem E Ink mogla bi postati realnost do 2027. godine, donoseći revoluciju u automobilsku industriju i omogućavajući vozačima da personalizuju boju svog automobila u trenu.