BMW stvara klasike - Alpina rađa legende

E28 BMW 5-Series predstavlja prvu generaciju sportskog sedan modela koji je dobio pravu M verziju...

Međutim, svi koji tragaju za nečim daleko unikatnijim, Alpina B9 nudila je nešto manje u polju performansi, ali daleko više po pitanju luksuza i stila. Ovi modeli su veoma teški za pronalaženje i kupovinu, ali ponekada u svetu iskoči po neka jedinica, koja nikako ne može proći nezapažena.

Posebni primerak koji imamo priliku da vidimo ovde jeste 1983 Alpina B9 model, listovan od strane 4 Star Classics kuće, koji svom budućem srećnom vlasniku donosi bogatu i pre svega veoma interesantnu istoriju. Ova mašina je svoj život započela u Nemačkoj, gde je kotrljala ulicama pre nego što se preselila u Japan. U Japanu, ova Alpina B9 provela je 32 godine, sve dok konačno nije vraćena svom prodajnom dileru 2017. godine. Povrh toga, ovo je samo jedna od svega 577 B9 jedinica ikada kreiranih.

Eksterijer ove predivne mašine finiširan je tamno plavom nijansom, akcentovanom zlatnim Alpina trakama koje se pružaju čitavom dužinom karoserije. Vizuelne modifikacije u poređenju sa standardnom serijom 5 uključuju prednji i zadnji spojler, kao i posebne šesnaestoinčne Alpina točkove. Pozadi, prtljažnih poseduje B9 3.5 oznaku, dok ukupno stanje eksterijera ovog modela deluje gotovo besprekorno.

U enterijeru putničke kabine, najistaknutiju karakteristiku predstavljaju sportska sedišta, postavljena originalnim, braon Alpina velurom, sa plavim i zelenim prugama. Unutra je moguće videti i posebne alpina satove na kontrolnoj tabli, Momo upravljač obeležen kožom, drveni Alpina šaltjebl i brojne oznake na centralnoj konzoli koji dodatno ističu retkost ovog automboila. Tu su takođe i stakla sa vatrostalnim izolatorima, elektronsko podešavanje retrovizora, kao i elektronski šiber.

Ispod haube ovog modela nalazi se 3,5 litara veliki inlajn šestocilindraš. Ova mašina predstavlja Alpina tjuniranu verziju M30 modela kompanije BMW, koja je dobila novu glavu cilindara, vratilo, klipove i modifikovanu Bosch Motronic ECU digitalnu kontrolnu jedinicu. Ovo je omogućilo predovnom B9 modelu da razvija veoma lepih 240 ks i 320 Nm obrtnog momenta, što je bilo veoma impresivno po standardima osamdesetih godina, ali je istovremeno više nego validno čak i u današnjim uslovima.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group