Ne postoji mnogo kompanija koje i dalje svojim kupcima nude moćne V12 motore, a uskoro bi njihov broj mogao da postane još manji...
Sudeći prema izvorima bliskim kompaniji BMW, bavarski proizvođač automobila se priprema da prekine proizvodnju svojih twin-turbo V12 motora zapremine 6,6 litara smeštenih u modelima M760LI. Razlog ovome jesu sve veće restrikcije vezane za emisije izduvnih gasova i regulacije vezane za iste, identično kao i u slučaju prekidanja proizvodnje modela M550i.
BMW navodno radi na instalaciji filtera čestica u stilu dizel motora, koji će biti ugrađeni u sve jedinice sa visokom stopom zagađenja. Međutim, ove mere nisu dovoljne kako bi ovaj dvanaestocilindraš bio spašen, pa on naverovatnije neće pronaći svoj put u sledeće izdanje sedme serije.
Ostaje da se nadamo da će inžinjeri bavarskog brenda pronaći soluciju i pružiti svojoj V12 mašini nešto više života, ali ukoliko se to ne desi, M760Li trenutno ostaje jedini BMW koji upotrebljava ovaj motor, a izgleda da bi mogao postati i poslednji.
Sa druge strane, ovo možda ne znači potpuni prekid ove linije motora. Svi koji znaju mogu istaći da je identična jedinica formalna baza pogonskog sklopa u modelima Rolls-Royce Ghost, Wraith i Dawn. Identično rešenje koje je iskorišćeno u proizvodima ove elitne marke, verovatno može pomoći očuvanju linije limuzina kompanije BMW takođe, ali pozicija M760Li serije deluje daleko teža zbog toga što Alpina dobija identičnu snagu i performanse iz manjeg V8 modela smeštenog u B7 liniji.
Trenutno su BMW i Rolls-Royce dva brenda između nekoliko proizvođača koji i dalje nude dvanaestocilindraše. Ferrari i Lamborghini poseduju svoje, dok Bentley definitivno postaje najprofilniji među njima sa svojim moćnim W12 agregatom. Mercedes takođe proizvodi V12 motore, a oni takođe služe kao baza motivacije u poslednjim izdanjima Aston Martin i Pagani automobila takođe.
N.Đ.