Bivši inžinjeri Tesle otkrivaju gorku istinu o autonomnim sistemima

Popularni snimak putem kog je kompanija Tesla promovisala svoj Autopilot 2.0 sistem u akciji bez ikakve ljudske interakcije, originalno predstavljen 2016. godine, sudeći prema grupi bivših zaposlenih bio je potpuno namešten...

Dva bivša člana Autopilot tima koja su anonimno govorili sa novinarima New York Times agencije, navodno se plašeći odmazde, izjavili su da je automobil sniman u originalnom promo materijalu koristio trodimenzionalnu digitalnu mapu rute koja je isplanirana unapred, što je karakteristika nedostupna vozačima u komercijalnim verzijama ovih sistema.

Najalarmantnija stavka koju su izneli novinarima, a kako su njima navodno potvrdila tri čoveka koja su radila na kreiranju ovog materijala, jeste to da, u jednom delu snimanja automobil zapravo završava u zaštitnoj ogradi pokraj puta smeštenog na imanju kompanije Tesla i tokom upotrebe Autopilot sistema, udarajući dovoljno snažno da je morao biti popravljan.

Prema tome, šokantna ispovest ovih bivših radnika dovodi u pitanje autentičnost snimka koji možete videti ispod teksta i čiji je segment udesa izbrisan, a još strašnije je to što, ukoliko je ovo istina, on nastavlja da služi kao promotivni materijal ovog sistema do današnjeg dana. Sa Autopilot 2.0 izdanjem izbačenim oktobra meseca 2016. godine, Elon Mask je izjavio na konferenciji za novinare da su svi novi Tesla automobili opremljeni kamerama, kompjuterskom podrškom i svim ostalim hardverom potrebnim za potpuno autonomnu vožnju. Dodatno, video koji je u pitanju oslovljen je sa „Autopilot Full Self-Driving Hardware“.

Mask je kasnije tvrdio kako je ova konferencija njegove inžinjere uhvatila nespremne, sa nekima od njih koji su osećali da obećavaju nešto što u suštini trenutno nije moguće. Izvršni direktor je optužen za ignorisanje sovjih inžinjera, njihove zabrinutosti i netačno predstavljanje mogućnosti naprednih vozačkih tehnologija modela Tesla tokom poslednjih godina, iznesenih u izveštaju sastavljenom u akciji novinara New York Times publikacije i njihovim razgovorima sa devetnaest ljudi koji su radili u kompaniji tokom prethodnih deset godina.

Inžinjeri intervjuisani u ovom novinskom istraživanju, dodali su da je odluka za prekidanjem upotrebe radara naišla na veliki otpor unutar kompanije Tesla. Prema navodima, ova odluka je vođena Maskovim tvrdnjama da ljudi mogu voziti svojim očima, tako da automobili mogu upravljati uz asistenciju kamera, što je zapravo filozofija koju drugi proizvođači autonomnih vozačkih sistema žučno odbacuju. „Kamere nisu oči! Pikseli nisu ganglijska ćelija mrežnjače! F.S.D kompjuter nije ni približno sličan vizuelnom korteksu!”, izjavio je Šajler Kulen, vođa tima autonomnih vozačkih tehnologija kompanije Samsung.

Amanon Šašua, izvršni direktor brenda Mobileye, u međuvremenu, optužuje kompaniju Tesla da se vodi prodajama radije nego činjenicama: „Niko ne bi trebalo da uzima zdravo za gotovo ono što Tesla govori. Istina nije neophodno njihov krajnji cilj. Glavni cilj ove kompanije jeste izgradnja poslovanja“. Kako New York Times navodi, novinari ove agencije do sada su uputili nekoliko zahteva Elonu Masku i glavnim advokatima kompanije Tesla da prokomentarišu ovu priču, ali su ostali bez bilo kakvog odgovora.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group