Bentley W12 motor odlazi iz proizvodnje nakon 20 godina

Više slika

Više slika

Bentley se oprostio od svog dvostrukog turbo 6.0-litarskog W12 motora...

Preko 100.000 primeraka ovog 12-cilindričnog motora ručno je izrađeno od njegovog debija u Bentley Continental GT modelu 2003. godine. W12 motor je sada zamenjen novim hibridnim pogonskim sklopom zasnovanim na V8 motoru, koji nudi više snage i bolju efikasnost.

Poslednji Bentley W12 motor sišao je sa proizvodne linije u fabrici Kruu, označavajući kraj ere 12-cilindričnog motora za ovu marku. Novi "Ultra High Performance Hybrid" pogonski sklop, koji je debitovao u novom Continental GT Speed modelu, uskoro će biti primenjen i na ažurirani Flying Spur i ostatak Bentley linije, donoseći više snage i manje emisije.

Prema kompaniji, preko 100.000 primeraka W12 motora ručno je izrađeno u Dream Factory od debija prve generacije Bentley Continental GT-a 2003. godine. Ovo mu daje titulu "najuspešnijeg 12-cilindričnog motora moderne ere" u smislu broja proizvedenih primeraka.

Motor je suštinski bio sastavljen od dva V6 motora sa uskim uglom, koji dele zajedničku radilicu. Kao rezultat toga, W12 je 24% kraći od konvencionalnog V12, što omogućava bolje pakovanje. Tokom svoje dve decenije postojanja, motor je doživeo povećanje snage od 34% i povećanje obrtnog momenta od 54%, uz smanjenje emisije CO2 za 25%.

Za poređenje, novi hibridni sistem zasnovan na V8 motoru proizvodi 771 KS (575 kW / 782 PS) i 1.000 Nm obrtnog momenta. Poslednji W12 motor proslavljen je na komemorativnom ručku u Bentley’s Heritage garaži u Kruu. Oni koji su učestvovali u sklapanju motora dobili su klip W12 motora kao poklon. Model Batur verovatno će biti poslednji model sa W12 motorom, nakon ograničene serije od 120 "Speed Edition 12" modela za Bentayga, Continental GT/GTC i Flying Spur.

Tokom godina, Bentley je postavio brojne rekorde sa modelima sa W12 motorom. Među njima su dva svetska rekorda u brzini na ledu – 321 km/h sa Continental GT-om 2007. godine i 330 km/h sa Continental GTC 2011. godine – oba sa WRC šampionom Juha Kankunenom za volanom. Značajni su i Pikes Peak rekordi Bentayga Speed (proizvodni SUV) iz 2018. godine i Continental GT Speed (proizvodni automobil) iz 2019. godine.

Andreas Lehe, član odbora za proizvodnju u Bentley Motorsu, rekao je: "W12 je odigrao važnu ulogu u istoriji Bentley brenda, te je bilo ispravno da proslavimo povlačenje ovog motora sa onima koji su povezani sa ovim pogonom. Uvođenje ovog motora pomoglo je da se gotovo preko noći promeni lice kompanije i zato će ući u istoriju kao pravi preokret i trebali bismo biti veoma ponosni što smo dizajnirali, razvili i proizveli takvu ikonu u Britaniji tokom tako dugog perioda."

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group