Austrijski diler prodaje klasični BMW E30 iz 1985. godine po neverovatnoj ceni

Šta biste uradili kada biste mogli da se vratite u osamdesete godine i kupite potpuno novi E30 BMW 3-Series model, sa nekim od najboljih fabričkih opcija po pitanju performansi?

To bi verovatno bilo lakše nego kupiti ovu posebnu jedinicu, koju jedan ovlašćeni predstavnik u Austriji prodaje po neverovatnoj ceni od brutalnih 122.500 evra.

Međutim, ovde nije u pitanju vremenska mašina, mada bi se to svakako moglo pomisliti po ceni sa kojom dolazi. Izvanredni BMW iz osamdesetih veoma je poželjan danas u krugovima kolekcionara, dok je automobil koji vidite dostupan sa svega 260 pređenih kilometara na satu, što je verovatno jedinica sa najmanjom kilometražom ikada, koja je prodata pre četiri godine za gotovo 70.000 evra.

Model koji je u pitanju ne predstavlja retki M3 Evolution, njegovog dvolitarskog M3 rođaka, 320iS, niti ograničeno kabrio izdanje, već se ovde radi o običnom 323 modelu sa dvoje vrata, Zinnober crvenom bojom i čeličnim točkovima. Ova mašina bi lako mogla biti pomešana sa slabijim 316 modelom, kada je ne bi odala dupla izduvna grana koja viri ispod zadnjeg branika.

Čak i kada bi bio slabiji 316 model, to bi i dalje bilo veoma fascinantno zbog niske pređene kilometraže i doslovno fabričkog stanja automobila. Sa druge strane, ovde se radi o modelu koji je stigao kao bazna varijanta, pre svih osveženja koja su usledila, tako da on poseduje rane hromirane branike i daleko je lepši od linija nakon 87. godine koje je zamenio.

Međutim, ovaj E30 je daleko bolji od baznog 316 modela i ne samo zbog toga što se ispod njegove haube nalazi ravni šestocilindraš. Originalni vlasnik nije želeo da troši pare na aluminijumske felne, električne podizače, servo i šiber, umesto čega je potrošio pare na diferencijal ograničenog proglizavanja, sportski menjač sa rasporedom pseće noge i 1:1 petom brzinom, umesto sa overdrajvovanom petom - koja je stizala kao standard – i originalni Recaro enterijer.

Kompanija BMW zamenila je 323i modele sa moćnijim 325 u Evropi 1985. godine, ali kako deluje ovaj posebni model registrovan je aprila meseca iste, tako da se može prepostaviti da je bio kreiran pre nego što je postao ulično legalan. Ovo samo znači da on poseduje 148 ks i 205 Nm obrtnog momenta, koje šalje na zadnje točkove, umesto 168 ks i 222 Nm, ali to nije preveliki problem jer su E30 modeli iz tog vremena bili neverovatno lagani prama današnjim standardima. Ova varijanta u evropskim specifikacijama posedovala je svega 1.050 kilograma, što joj je omogućavalo da dostigne stotku iz mesta za 8,3 sekundi i maksimalnu brzinu od 202 km/h.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group