Alfa Romeo Giulietta Sprint, poznata kao "La Fidanzata d’Italia" (Devojka Italije), proslavlja 70 godina od svog predstavljanja na auto-salonu u Torinu, 21. aprila 1954. godine. Ovaj model je i dalje aktuelan i predstavlja pravi simbol za poznavatelje klasičnih automobila...
Giulietta je bila pionir ekonomskog buma 1960-ih u Italiji i prvi masovno proizvedeni automobil u istorijskim pogonima Alfa Romea u Portelu, Milanu. Njena proizvodnja, koja je trajala od 1954. do 1965. godine, obeležena je sportskim trijumfima i izvanrednim komercijalnim uspehom, sa preko 177.000 proizvedenih jedinica.
Dizajnirao ju je Franko Skaglione iz Bertonea, a Giulietta je predstavljena kao kupe, što je bilo neobično za to vreme kada su se obično prvo predstavljale limuzine. Automobil je imao nisko postavljenu karoseriju sa izuzetno jednostavnim i čistim linijama. Zadnji deo vozila karakterišu 'peraja' koja dodaju dinamiku čak i kada je automobil parkiran. Motor je bio 1,3-litarski twin-cam četvorocilindraš izrađen od aluminijuma, što je bilo rešenje preuzeto iz trkačkih automobila, omogućavajući maksimalnu brzinu od oko 170 km/h.
Giulietta nije samo automobil, već i kulturni fenomen. Brzo je osvojila srca, posebno srednje i više srednje klase, simbolizujući takozvani ekonomski bum u Italiji. Giulietta je bila jedan od prvih automobila koji su nosili žensko ime, a kada je sa proizvodne linije sišao 100,001. sedan, slavila je Đulijeta Masina, muza Federika Fellinija, što je bila velika prekretnica za Alfa Romeo.
Modelu Giulietta Sprint pridružili su se brojni drugi, uključujući sedan i legendarni Spider, koji je postao veoma uspešan u SAD, kao i Giulietta SZ sa 'skraćenim repom'. Od 1954. do 1965. godine, proizvedeno je 177.690 Giulietta automobila u svim varijantama, što svedoči o uspehu i privlačnosti koji ne jenjavaju uprkos protoku vremena. Alfa Romeo Giulietta ostaje ne samo klasični automobil, već i trajni simbol italijanskog stila, performansi i pouzdanosti.