Abarth, godina uspeha

2020. godina je bila puna zadovoljstva za brend Abarth, koji je zabeležio važne sportske trijumfe na relijima i na stazama, kao i komercijalne uspehe sa svojim poslednjim specijalnim serijama.

Luka Napolitano, direktor brendova FIAT, Lancia i Abarth za EMEA region, rekao je: „Ponosno slavimo pobedu na FIA R-GT kupu već treću godinu za redom sa reli modelom Abarth 124 - koji je u suštini Gran Turismo svetskih šampionata, i koga je vozio Andrea Mabelin iz Italije. Ovaj italijanski vozač je takođe osvojio Abarth reli kup 2020. Nakon što je osvojio tri šampionata za redom, 124 je ostao pobednik u R-GT klasi, sa više od 100 pobeda. Hteo bih da čestitam Gabrijelu Miniju, mladom nacionalnom talentu, nadi međunarodnog moto-sporta i prvom Italijanu koji je osvojio F4 šampionat u ovoj zemlji, kao i Džoniju Edgaru, pobedniku nemačkog F4 šampionata. “

Promocija mladih talenata - zamislite, čak 7 od top 10 vozača na F4 listi su prvenci, uključujući i Minija - i promocija moto-sporta čine deo istorije brenda Abarth. Konkretno, trkanje je uvek bilo najbolje i najteže mesto za dokazivanje, u kome se motori i tehnološka rešenja oprobaju u ekstremnim uslovima, kako bi se povećale performanse i pouzdanost kako na trkama tako i za modele u masovnoj proizvodnji, koju omogućava prenos tehnologije. “

Uprkos ovom kompleksnom periodu, Abarth se takođe istakao vrlo interesantnim rezultatima u komercijalnoj sferi. Predstavljanje dve nove specijalne serije, od kojih je svaka ograničena na 2000 primeraka, 595 Scorpionero i 595 Monster Energy Yamaha, bilo je uspešno, i rezultati su pokazali da se tržišni udeo povećao na oko 50% u odnosu na 2019, sa više od od 80% prodaje izvan Italije.

Uzevši ove uspehe kao početnu tačku, brend „Škorpion“ je sada spreman da prihvati nove izazove i u svetu moto-sporta i na međunarodnom tržištu tako što nastavlja da osvežava svoju ponudu u 2021: nove boje, novi ukrasni elementi i novi detalji koji će naglasiti dvostruki duh brenda - stil i performanse. Nova gama će uskoro biti otkrivena, i biće dostupna od februara. Abarth će takođe učvrstiti svoju posvećenost trkanju učešćem na Formula 4 šampionatima, sa ciljem da izveze ovaj pobednički format u najinteresantnije strane šampionate, kako iz sportske tako i iz takmičarske perspektive. Saradnja sa privatnim reli timovima će se takođe nastaviti kao deo Abarth Customer Sport projekta, sa tehničkom i tehnološkom podrškom u pit-stopu.

Novi Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha, dvostruki duh brenda Abarth

Prenos tehnologije sa trka na masovnu proizvodnju može se jasno videti u dve specijalne serije Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha koje su predstavljene u septembru, i obe su opremljene 1,4-litarskim Abarth T-Jet motorom, takođe su osnova za Formula 4 jednosedišne modele. Dva nova otelotvoruju dvostruki duh brenda, kao i njegove dve osnovne vrednosti: nasleđe i zabavu.

Adrenalinom ispunjena serija Abarth 595 Monster Energy Yamaha predstavlja savršen izraz zajedničkih vrednosti brenda „Škorpion“ i brenda Yamaha, koje su zasnovane na performansama, trkama, tehnologiji i zabavi. Proizveden je u ograničenom izdanju od 2000 jedinica, i ovaj novi model inspirisan je izgledom i enterijerom modela YZR-M1 Monster Energy Yamaha MotoGP 2020, sa „Monster kandžom“ dodatom na haubu, kao omaž novom partnerstvu sa poznatim brendom energetskih pića. Partnerstvo sa Yamahom traje od 2015. godine, i sa predstavljanjem ove nove specijalne serije, ta veza je ojačana, a zasnovana je na sposobnosti da se prevaziđu sportske i trkačke prepreke „izlaskom na ulice“ sa mnogim specijalnim serijama punih adrenalina: Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition (2015.), dvosedišnim Abarth 695 biposto Yamaha Factory Racing Edition (2015.), i konačno, Limited Edition Abarth 695 XSR Yamaha (2017.).

Druga specijalna serija, ekskluzivni Abarth 595 Scorpioneoro je ograničena serija od samo 2000 primeraka koja predstavlja omaž poznatom A112 Abarth „Gold Ring“ modelu, bolje poznatom ljubitelja kao A112 Abarth „Targa Oro“. Zaista ekskluzivan automobil, samo 150 modela je proizvedeno 1979. godine, svi crne boje, sa zlatnim detaljima, sofisticiranim enterijerima i širokim asortimanom opreme u okviru standardnog paketa, u skladu sa italijanskom tradicijom „granturismo“ automobila.

Više informacija o dve specijalne Abarth serije dostupno je na ovom linku.

Sportski uspesi sezone 2020.

Među glavnim trijumfima prošle sezone, ističu se treća pobeda brenda Škorpion za redom na FIA R-GT kupu, koju je ostvario mladi Italijan Andrea Mabelini, zajedno sa Virdžinijom Lenci u Berninini Rally timskom automobilu. Godine 2018. Francuz Rafael Astije osvojio je ovu prestižnu titulu, a 2019. ju je odneo Italijan Enriko Brazoli. Mabelini je takođe osvojio Abarth Rally Cup 2020. godine, jednokratni šampionat za vozače u trci za evropsku titulu, u modelima Abarth 124 rally.

Čist adrenalin i u F4 šampionatima „powered by Abarth“ u Nemačkoj i Italiji, čiji su rasporedi isprepletani i unakrsni, gde su jednosedišni modeli sa Abarth motorima imali 18 različitih pobednika i 23 vozača koji su se popeli na podijum. Ali na kraju šampionata, imali su samo jednog pobednika. U italiji, po prvi put u 7 izdanja, pobednik je bio Italijan: 15-godišnji Gabrijel Mini, koji je nanizao 4 pobede i 15 plasmana koji nose poene, pobedio je u seriji nedelju dana unapred. Emocije su bile podjednako jake kada je na nemačkom F4 šampionatu pobedu odneo 16-godišnji Britanac Džoni Edgar. Tokom sezone, imao je 6 pobeda i 13 plasmana, osvojivši titulu u poslednjoj trci nakon tesne trke sa Amerikancem Džekom Krofordom i Fincem Elijasom Sepanenom, druga dva konkurenta. Zajedničkanit koja spaja dva šampionata je 1,4-litarski Abarth T-Jet motor sa 160 KS, što je dokazalo njegove performanse i pouzdanost.

Formula 4 je osnovana 2014. na osnovu ideje predsednika FIA Žana Tota i odabrala je Abarth kao tehničkog partnera koji će obezbediti motore. Zahvaljujući izvanrednom odnosu težine i snage, moćan i pouzdani 1,4-litarski Abarth Turbo motor sa 160 KS postavljen na Tatuus jednosedišni model garantuje visoke performanse (maksimalnu brzinu od 240 km/h; ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 5 sekundi). Njegova famozna pouzdanost takođe znači da se sezonski troškovi za timove i vozače mogu kontrolisati. Zato ispunjava FIA uslove za obuku za vozače Formula klase budućnosti, i to je održivo zbog nižeg troška po sezoni, u skladu sa vrednostima FIA i Abarth-a u pogledu razvoja mladih talenata. Od 2014. godine, više od 350 vozača došlo je na staze kako bi dokazali svoje veštine. U nekim slučajevima, dostigli su vrhunac svoje stručnosti, na primer u slučaju Lensa Strola, prvog pobednika italijanskog F4 šampionata „powered by Abarth“ 2014. godine, koji je sada vozač Formule 1. Nemac Mik Šumaher, sin bivšeg Ferrari vozača Mihaela, takođe se trkao u F4 2016. godine i osvojio je Formula 2 svetski šampionat prošle godine.

Uspeh i na digitalnim platformama

Porodica Abarthisti fanova nastavlja da pruža tople dobrodošlice čak i prošle godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. Zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord™. Ljubitelji brenda Abarth su se okupili na mreži na spektakularnom onlajn događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu zahvaljujući učešću svih njegovih fanova, koji su postavili 868 fotografija svojih Abarth automobila na posebnoj Facebook stranici, tokom jednog sata: to je bio rekord koji je oborio Abarth digitalni dan.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group