Četiri decenije modela Mazda RX-7

Više slika

Više slika

Mazda proslavlja četrdeseti rođendan svog ikoničnog modela RX-7, jeretičnog sportskog automobila sa rotacionim motorom, koji je pomogao ovom brendu da izgradi svoj imidž širom sveta...

Davne 1978. godine, kompanija Mazda predstavila je originalnu liniju RX-7 modela na svom matičnom tržištu, a sportski dvosed bio je napajan moćnim rotacionim motorom, koji je mogao biti montiran nešto bliže putničkoj kabini, što je dodatno učvrstilo upravljački karakter automobila. Dupli rotacioni agregat zapremine 1,2 litara, proizvodio je 103 ks i dostizao moćnih 7.000 motornih rotacija u minutu.

Originalni RX-7 FB model predstavljao je veliki uspeh za japanski brend, koji je prodao gotovo pola miliona jedinica širom sveta. Mazdini rotacioni sportski automobili privukli su podjednaku pažnju medija na sebe, od kojih su ih pojedini po nekoliko puta svrstavali u deset najboljih na godišnjem nivou. Sveukupno, Mazda je prodala 800.000 primeraka iz tri generacije RX-7 modela.

Kompanija je predstavila turbo pojačanje u svojoj RX-7 porodici zaključno sa drugom, FC generacijom 1985. godine. Mazda RX-7 je nuđena sa motorima unutrašnjeg sagorevanja i turbo verzijama, dok su turbo jedinice u Evropi posedovale moćnih 215 ks.

Najikoničniji model svakako predstavlja FD, koji je debitovao 1992. godine i ostao u proizvodnji sve do 2002. Dok je prethodna generacija svoju inspiraciju dugovala liniji Porsche 944, FD je uspostavila lični pravac i dobila bezvremen oblik koji je moderan i popularan dan-danas.

Ispod haube FD serije nalazi se 13B rotacioni motor sa duplim turbo punjenjem, koji je stvarao od 250 do 280 ks, u vreme kada se njena proizvodnja završila. Turbo sistem ove linije je sekvencijalan, što znači da je manja turbina proizvodila pogon pri nižim obrtajima, odnosno, dok veća ne preuzme glavnu ulogu nakon 4.500 rpm.

Istina je da ovi modeli vole da potegnu malo više iz rezervoara i da na današnjem tžištu polovnjaka poseduju posebnu pažnju, ali Mazda RX-7 definitivno predstavlja najunikatniji sportski automobil na svetu ikada, tako da samo zbog ove činjenice zaslužuje sve čestitke i prikladnu proslavu velikog jubileja.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group