75 godina Toyota - e

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

 

 

Kiichirovo snažno ubeđenje, 1937.godine  pretvorilo je njegovo malo odeljenje Toyoda Enterprise u Toyota Motor Corporation.  Sada, 75 godina kasnije, Toyota je prisutna u više od 170 zemalja u svetu, a sa svojih proizvodnih linija izbacila je više od 200 miliona automobila.

Najpopularnije vozilo, Toyota Corolla, čvrsto drži titulu najprodavanijeg

modela u automobilskoj istoriji, sa 11 generacija i preko 39 miliona prodatih primeraka. Svakoga dana muškarci i žene širom sveta radeći u Toyotinim pogonima i u kancelarijama učestvuju u stvaranju sve boljih automobila. U njima je ugrađen duh kontinuiranog poboljšanja, ili na japanskom ''kaizen''.  Istovremeno u Evropi Toyota predstavlja svoj novi slogan: Uvek bolji način – Always a better way.

Povodom obeležavanja silaska 200 milionitog vozila sa proizvodne linije - Akio Toyoda, predsednik Toyota Motor Corporation, rekao je: "Odlučni smo da naše automobile činimo boljima, da i dalje pružamo našim klijentima najbolji mogući proizvod, to je zajednički cilj 300.000 Toyotinih radnika širom sveta. "

Toyotin 75. rođendan službeno se obeležava 3. novembra. Tom prilikom Toyota u Europi pokreće brojne interesantne inicijative u čast posvećenosti radnika Toyote širom sveta koji su učestvovali u izgradnji kompanije tokom proteklih 75 godina. Takođe, ove inicijative su stvarane i kako bi se izrazila zahvalnost kompanije prema klijentima i ljubiteljima automobila koji prate Toyotinu dugu istoriju.

Le Rendez-vous Toyota

U Parizu, Toyota je nedavno predstavila uzbudljivu novu izložbu u jednoj od najpoznatijih svetskih ulica, Avenue des Champs-Élysées. Nova izložba u salonu Le Rendez-Vous Toyota prikazuje neke od Toyotinih omiljenih modela nastalih tokom proteklih tri četvrt veka.

Posetioci mogu da vide brojne izvanredno očuvane Toyota klasike uključujući: 1958 Toyota Land Cruiser FJ25, 1964 Toyota Corona, 1965 Toyota Sport 800, 1967 Toyota 2000GT, 1968 Toyota Corolla Sprinter i 1970 Toyota Celica GT Coupe 1600.
Postavka izložbe takođe uključuje impresivnu kolekciju maketa 01:43 pozajmljenih od strane privatnog kolekcionara. Zbirka prikazuje prvi putnički automobil, Toyota AA limuzinu, kao i ikone automoto sporta poput pobedničkog automobila Ayrton Senne Toyota-powered British F3- 1983. Izložba će biti dostupna svim posetiocima u Le Rendez-vous Toyota do decembra.

 

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal masovne proizvodnje automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina i uz puno upornosti, ubedio je oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika „Toyoda Automatic Loom Works“ - da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje. Kiichirovo snažno uverenje lansiralo je njegovo malo odeljenje od Toyoda Enterprise sve do Toyota Motor Corp. 1937. godine…

 

 

TOYOTA slavi 75. rođendan

 

1935: Toyotin Model G1 doživljava svoj debi 2 godine pre osnivanja „Toyota Motor Company“.

 

1936: Model AA sedan, Toyotin prvi putnički automobil, izašao je na puteve.

 

1936: Nakon javnog konkursa i 20.000 predloga, ime kompanije je promenjeno iz Toyoda u Toyota.

 

1937: Toyota Motor Company je osnovana u Japanu, a 1. predsednik je bio  g. Risaburo Toyoda.

 

1940: Lansiran je Toyota model AE kao „nacionalno vozilo“ kojim se slavi 2,600 godišnjica Japana.

 

1941: Kiichiro Toyoda je imenovan za predsednika Toyota Motor Company.

 

1944: Nestašica sirovina razlog je stvaranja modela KC, poznatijeg kao „jednooki“ zbog samo jednog fara.

 

1951: Lansiran je model BJ 4WD, koji je kasnije preimenovan u Toyota Land Cruiser. 

                         http://www.toyota-global.com/showroom/vehicle_heritage/landcruiser/

 

1957: Toyota Motor Sales otvara vrata u Americi, isporučuju im se 2 primerka Toyote Crown kao uzorci.

 

1958: Kupljeno 1,600,00 m² zemlje za gradnju fabrike „Motomachi“; za 50 god ovde će nastati Lexus LFA.

 

1959: Prva proizvodnja Land Cruisera izvan Japana, u  Brazilskoj fabrici „Toyota do“. 

 

1960: Malta i Kipar su prva odredišta za izvoz Toyote u Evropu.

 

1964: Prvi marketing u Evropi; holandski „Louwman&Parqui“ trenira papige u zoološkom vrtu da govore „kupi Toyotu“.

 

1965: Naš prvi sportski model, Toyota Sports 800, pokreće novi sportski duh kompanije!

 

1968: Nova definicija izdržljivosti je nastala lansiranjem Toyote Hilux! Model je danas poznati i kao „neuništiv“.

 

1970: Lansirana Toyota Celica, čije je ime nastalo iz latinskog „nebeska“.

 

1971: Prva proizvodnja Toyote u Evropi: Corolla by Salvador Caetano.

 

1972: Proizvedeno 10 miliona Toyota vozila.                                                     

 

1975: Toyotin debi na Le Manu (2.3 litarski, 4-cilindaski, Toyotin turbo by Sigma Automotive)

http://www.les24heures.fr/images/phocagallery/1975/thumbs/phoca_thumb_l_24hdumans1975-0028.jpg

 

1975: Osnivanje „Toyota Team Europe“ u Belgiji, uspešan start evropskog motorsporta.

 

1983: F1 legenda Ayrton Senna pobeđuje British F3 sa Toyotinim motorom u „Ralt-Toyota“ bolidu.

 

1984: Premijera Toyote MR2!

 

1985: Za samo 6 godina, izvoz Toyote povećan je sa 10 na 20 miliona.

 

1986: Toyota Supra A70 se osamostaljuje od modela Celica (3.0 litarski, redni 6-cilindarski, 200 ks).

 

1987: Pola veka postojanja uz stabilan i odlučan napredak. Toyota slavi 50. rođendan!

 

1989: Toyota redizajnira logo nakon prvih 50 godina postojanja u danas prepoznatljiv oblik trostruke elipse.       http://www.toyota-global.com/showroom/emblem/ 

 

1989: Toyota predstavlja premium marku Lexus u SAD, a godinu kasnije i u Evropi.

 

1990: Carlos Sainz pobjeđuje na Svetskom reli šampionatu sa Toyotom Celica GT-Four.

 

1991: Prodaja u Nemačkoj doseže broj od 1 milion vozila.

 

1993: „Toyota Team Europe“ postaje „Toyota Motorsport GmbH“, baza našega motorsporta u Evropi.

 

1994: Novi RAV4 je začetnik segmenta kompaktnog SUV-a na automobilskom tržištu.

 

1997: Prvo na svetu masovno proizvedeno hibridno vozilo Toyota Prius – predstavljen u Japanu.

 

1998: Legendarna Toyota GT-One debituje na Le Manu - 3 trke, 2 pol pozicije, 3 najbrža kruga.

 

1999: Toyota premašila globalnu proizvodnju od 100 miliona!!

 

1999: Predstavljamo Yaris. Danas u svojoj 3. generaciji, naš je najprodavaniji model u Evropi.

 

2000: Toyota Yaris osvaja titulu Evropskog automobila godine!

 

2000: Isporučujemo 10 milionito vozilo u Evropi!

 

2002: Toyota Formula 1 debituje na Velikoj nagradi Australije - 7 godina, 140 trka, 13 mesta na tronu, 3 pol

pozicije, 3 najbrža kruga u  F1.   http://www.toyota-motorsport.com/en/f-heritage

 

2002: Sve smo bliže stvaranju ultimativnog ekološkog automobila: Toyotino hibridno vozilo sa gorivim ćelijama (FCHV).

 

2003: Uprkos velikim naporima, TopGear nije uspeo da uništi Hilux; ovaj automobil danas ponosno nosi titulu neuništivoga. https://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk

 

2005: Uspešno smo ostvarili saradnju sa PSA Peugeot Citroën u Češkoj; stvorili smo AYGO.

 

2005: Prvo mesto na tronu u F1 na Velikoj nagradi Malezije, zahvaljujući vozaču Jarno Trulliju.

 

2007: Samo 10 godina nakon predstavljanja Toyota Prius, globalna prodaja doseže 1 milion primeraka.

 

2009: Nakon 10 godina razvoja predstavili smo Lexus LFA sa 500 ks; Lexus LFA – limitirana serija superautomobila.

 

2010: Svetska prodaja hibridnih vozila prelazi 2 miliona.

 

2011: Toyota Hilux postaje prvi automobil koji je  osvojio Severni i Južni pol i u isto vreme pomogao  naučnim ekspedicijama.

 

2012: Proizvedeno preko 200 miliona automobila, u svetu je prodato više od 4 miliona hibridnih vozila, a plan za ovu godinu je proizvodnja 10 miliona vozila!

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group